مک‌مستر از آلمان خواست روابط اقتصادی با ایران را کاهش دهد

یکشنبه, 29ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن


هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سوریه، کره شمالی و ایران را به عنوان “حکومت‌های شرور جهان” نام برد. او از آلمان خواست روابط اقتصادی با ایران را به شدت کاهش دهد.

هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز شنبه (۲۸ بهمن / ۱۷ فوریه) در کنفرانس امنیتی مونیخ در ارتباط با تولید سلاح اتمی و شیمیایی در کره شمالی و سوریه، از جمله گفت: «ما می‌دانیم که سوریه و کره شمالی تنها حکومت‌های شرور جهان نیستند که سلاح‌هایی خطرناک تولید و از آنها استفاده می‌کنند.»

مک مستر در ادامه گفت باید مراقب ایران نیز بود که “حمایت از شبه‌نظامیان نیابتی” را به عهده گرفته است. او ایران را متهم کرد که به خشونت در منطقه دامن می‌زند. مک‌مستر گفت ایران در منطقه از حزب‌الله لبنان، رژیم بشار اسد در سوریه و شبه‌نظامیان شیعی‌مذهب حوثی یمن‌ در برابر نیروهای ائتلاف پشتیبانی می‌کند.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

مشاور امنیت ملی آمریکا در همین رابطه به سلاح‌های کشتار جمعی در حکومت‌های شرور هشدار داد و از جامعه جهانی خواست جلوی توسعه سلاح‌های کشتار جمعی را بگیرد، با گروه‌های جهادگرا مبارزه کند و برای توسعه صلح و رفاه در جهان بکوشد.

آلمان روابط اقتصادی با ایران را به شدت کاهش دهد

هربرت مک‌مستر در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین از آلمان خواست روابط اقتصادی خود با ایران را به شدت کاهش دهد. او گفت: «هر که در ایران سرمایه‌گذاری کند، در سپاه پاسداران سرمایه گذاری کرده است.»

او گفت کسانی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند “چکی برای سپاه پاسداران می‌کشند و به او می‌گویند: لطفا این بودجه را برای کشتاری بیشتر در خاورمیانه مصرف کن.”

آلمان، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی از جمله مهم‌ترین طرف‌های بازرگانی ایران هستند.

مک مستر از هم‌پیمانان آمریکا در اروپا خواستار برخوردی شدید با ایران شد و در ادامه گفت: «باید سرانجام فهمید که طرف واقعی رابطه بازرگانی با ایران کیست و در قدم بعد باید هر کوششی را به کار برد تا منابع مالی سپاه پاسداران قطع شود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا بعضی شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند را برشمرد و گفت “شرکت هوایی ماهان ایر که به طور مستقیم به مونیخ پرواز می‌کند” یکی از شرکت‌هایی است که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند.

مخالفت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

در سخنانی در روز شنبه (۲۸ بهمن / ۱۷ فوریه) در کنفرانس امنیتی مونیخ در مخالفت با دیدگاه هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت باید به “علایق قانونی” هرکشوری در خاورمیانه احترام گذاشت.

وزیر خارجه روسیه در این باره بخصوص از ایران نام برد و گفت “نباید همواره با نگاه غرب به مسائل نگاه کرد. چنین نگاهی صحیح نیست.”
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.