خامنه‌ای: در سیاست خارجی باید شرق را به غرب ترجیح دهیم

دوشنبه, 30ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با گروهی از اهالی استان آذربایجان شرقی گفت که مردم به رغم نارضایتی و انتقادها، از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. او گفت مردم شاید “از شخص حقیر” هم انتقادهایی داشته باشند. خامنه‌ای به ویژه گفت که در زمینۀ عدالت مشکلات زیادی داریم و باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه ای، روز یکشنبه ٢٩ بهمن/١٨ فوریه، رهبر جمهوری اسلامی به اهمیت حضور مردم در مراسم سالگرد انقلاب پرداخت و گفت “در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که بعد از قریب ۴دهه، خود مردم وارد میدان شوند و از انقلابشان دفاع کنند”، آنهم در حالی که “از برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند”.

خامنه‌ای گفت: “ما کاملاً در جریان ‌گله‌ها و شِکوه‌های مردم هستیم… انتقاد مردم، فقط از دولت و مجلس و قوۀ قضائیه نیست؛ نه، ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند”.

با اینحال به باور خامنه‌ای، مردم به رغم انتقادها و نارضایتی‌ها “از اصل نظامی که به‌وسیلۀ انقلاب به وجود آمده، با همۀ وجود دفاع می‌کنند”.

خامنه‌ای سپس الویت‌های انقلاب را شرح داد و از جمله گفت:

– در حوزۀ سیاست داخلی باید متن مردم را بر اقلیت‌های حزبی و جناحی ترجیح بدهیم

– در باب خدمات، باید مستضعفان را بر مرفهین ترجیح دهیم.

– در سیاست خارجی باید شرق را به غرب ترجیح دهیم: ترجیح همسایه بر دور، ترجیح کشورهایی که با ما وجه مشترک دارند بر دیگران.

– در اقتصاد، مسئلۀ اشتغال و تولید بالاترین اولویت است.

خامنه‌ای بار دیگر به نارضایتی مردم از قوۀ قضاییه اشاره کرد و گفت: “در همۀ زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده، اما در زمینۀ عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. درباره عدالت مشکل داریم”…

مناسبت دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با آذربایجانی‌ها، سالگرد قیام مردم تبریز در سال ١٣۵۶ ذکر شده است. ۴٠ سال قبل، در مراسم چهلمین روز مرگ کسانی که در قم تظاهرات کرده بودند، تبریز شلوغ شد و وضعیت شهر به مدت تقریباً یک روز از دست نیروهای دولتی رژیم پادشاهی خارج گردید. تعداد کشته‌شدگان وقایع ٢٩ بهمن تبریز تا ١٣ نفر ذکر شده است

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.