درخواست «اتحاد علیه ایران اتمی»: علیه پولشویی و حمایت ایران از تروریسم اقدام شود

سه شنبه, 1ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

گروه «اتحاد علیه ایران اتمی» روز دوشنبه با صدور نامه سرگشاده ای از مقامات گروه بین المللی ویژه اقدام مالی موسوم به فَت-اف (به انگلیسی: FATF) خواستار برقراری مجدد اقدامات موثر برای مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی ایران در اجلاس کنونی خود در پاریس شد.

در بخشی از این نامه آمده؛ به رغم تلاش جزئی حسن روحانی برای انطباق دادن نظام بانکی ایران با سیستم جهانی اما تهران از طریق موسسات مالی خود؛ همچنان تامین کننده مالی گروههائی مانند حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی است.

در ژوئن سال گذشته و بنا به وعده دولت ایران برای اصلاح نظام بانکی خود، فت-اف تهران را از اقدامات مقابله با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم مستثنی کرد.

این استثنا یازدهم بهمن ماه امسال به پایان رسید.

اجلاس کنونی گروه ویژه اقدام مالی از یکشنبه آغاز به کار کرده و چهارم اسفندماه به اجلاس خود پایان می دهد.

امضا کنندگان نامه اتحاد علیه ایران هسته ای شامل: فرمانداران پیشین جب بوش، بیل ریچاردسون؛ همچنین مایکل مورل کفیل پیشین سازمان مرکزی اطلاعات و جولیو ترزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا می شود.

گروه اتحاد علیه ایران اتمی که در آن برخی چهره های سرشناس دولتی و قانونگذار ایالات متحده و حتی دیگر کشورها عضو هستند، در سالهای اخیر علیه برنامه هسته ای ایران فعالیت دارد و از مخالفان توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.