دور جدید اعتراض کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز از سر گرفته شد

چهارشنبه, 2ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

از ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه، ۲ اسفند ماه) جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به رویه مدیریت این کارخانه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از شروع دور جدید تجمعات صنفی خود و همکارانشان خبر دادند.

به گفته این کارگران، از ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه/ ۲ اسفند ماه) نزدیک به ۴۰۰ کارگر با برپایی یک تجمع صنفی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، انتقاد خود را نسبت به عملکرد مدیریت جدید اعلام کردند.

کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه عیدی و پاداش پایان سال خود را از کارفرما طلبکارند، در ادامه می‌گویند: از زمان تغییر مدیریت کارخانه با مشکلاتی مانند پرداخت نشدن سه ماه مزایای مزدی، و متوقف شدن فعالیت‌های کارخانه مواجهیم.

آن‌ها در رابطه با مطالبات صنفی خود، افزودند: فعالیت‌های کلیه خطوط تولید کارخانه از چندین ماه قبل متوقف شده است چراکه با تغییر مدیریت کارخانه قرار بود مشکلات کارخانه و کارگران برطرف شود اما مشکلات سابق به قوت خود باقی‌ست.

کارگران این کارخانه مدعی‌اند یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران مشخص نبودن وضعیت بازنشستگی حدود ۶۰۰ نفر از کارگران است که کارفرمای جدید همزمان با ورود در کارخانه اقدام به بازنشسته شدن این کارگران کرده بود.

این کارگران یادآور شدند: شرکت ملی فولاد ایران که شمار کارگران آن تا ۴ هزار نفر می‌رسد، در گذشته از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا محسوب می‌شده که پس از پیگیری قضایی ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مدیریت موقت آن به قوه قضاییه محول و مالکیت آن از بانک ملی به بخش خصوصی دیگر واگذار شده است.

از: ایلنا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.