حوادث خیابان پاسداران به روایت فرمانده انتظامی تهران: می‌توانستیم با آرپی جی حمله کنیم اما نخواستیم/فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می‌کشید در زندان پاسخش را خواهد دید

پنجشنبه, 3ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

“پلیس اجازه نداد قطره‌ای خون از بینی شهروندی ریخته شود”

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بااشاره به حوادث خیابان پاسداران تهران گفت: بازداشت شدگان پیشتر هم سابقه هنجارشکنی داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز: سردار رحیمی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در باره حوادث روزهای اخیر تهران توضیح داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی گفت: منشا­درگیری های روز گذشته به بیست و نهم ماه قبل بر می گردد.

او ادامه داد: وقتی گشت موتوری پلیس به­ دو پراید در سطح شهر مشکوک می شود دستور ایست می دهد اما خودروها با بی توجهی برسرعت خود­ می افزایند و متواری می شوند و­پس از دقایقی تعقیب و گریز یکی از خودروها به محاصره نیروی انتظامی در می آید و در این هنگام راننده این خودرو به خودروی مظنون دوم پناه می برد که در نهایت خودروی دوم هم متوقف می شود و سرنشینان آنها متواری می شوند و خودرو ها به کلانتری ۱۰۳ گاندی برده می شود.

سردار رحیمی افزود: پس از توقیف خودروها، فردی به کلانتری ۱۰۳ مراجعه می کند و گزارش اعلام سرقت خودروی پرایدی با مشخصات خودروی توقیف شده می دهد بلافاصله نیروهای ما او را بازداشت و پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا می کنند.

وی افزود:اما در طول مسیر یک دستگاه پژوه ۴۰۵ مسیر را می بندد و با یورش به سمت خودروی انتظامی و مورد ضرب و شتم قرار دادن مامورین دو متهم را فراری می دهند. در طول این اقدام یکی از متجاوزین دستگیر می شود و بقیه فرار می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ساعت ۱۲ روز بعد از حادثه حدود ۶۰ نفر از طرفداران و اعضای فرقه ای خاص، جلوی کلانتری ۱۰۳ پاسداران تحصن می کنند و خواهان آزادی متخلف ­و ضارب می شوند ، این روند تا ساعت ۵ عصر منجر به مسدود شدن خیابان پاسداران توسط این افراد می شود. آنها حتی با مردم عادی که قصد تردد داشتند هم درگیر و اقدام به ورود به کلانتری می کنند اما با تیراندازی هوایی نیروهای انتظامی ، تعدادی از آنها دستگیر و تعدادی به خانه های گلستان هفتم پاسداران پناه می برند.

سردار رحیمی تصریح کرد: تعداد زیادی از افراد بازداشت شده کسانی هستند که ماه قبل مقابل زندان اوین تجمع و خواهان آزادی چند زندانی شده بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نیروی انتظامی، مقتدرانه ­خیابان پاسداران را از آشوبگران و اراذل پاکسازی کرد.

سردار رحیمی افزود: بنیان و آغاز آشوب اصلی خیابان پاسداران از لحظه برخورد عامدانه یک دستگاه اتوبوس با نیروهای انتظامی و شهادت ۳ تن از سربازان و مجروح شدن ۹ نفر از نیروهای انتظامی بود که پس از آن ۲ نفر از سرکردگان دراویش ساکن در خیابان هفتم برای مذاکره به کلانتری آمدند، آنها ابتدا گفتند: این اراذل هیچ گونه ارتباطی با ما ندارند اما برای پایان یافتن غائله آماده همکاری و صحبت با شورشیان هستند، آنها پس از ۲ ساعت دوباره بازگشتند اما حرفی برای متقاعدسازی ما نداشتند اینجا بود که نیروی انتظامی،​ مقتدر و توانمند وارد عمل شده و گردانندگان و عاملان اصلی آشوبهای خیابانی را در عرض ۲ ساعت بازداشت و محل را پاکسازی کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بزرگترین حامی اغتشاش گران خیابان پاسداران، سایت ها و شبکه های اجتماعی خارجی بوده‌اند.

او ادامه داد: در مدیریت اغتشاشات شهری، اصلی ترین بخش، ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در این مورد خاص هم مفتخریم که نیروی انتظامی اجازه نداد قطره‌ای خون از بینی شهروندی ریخته شود، همه آسیبها و خسارتهای مالی را هم آشوب گران به مردم وارد کردند نه نیروی انتظامی، درایت و رفتار مدبرانه را نباید مماشات معنی کرد. ما می توانستیم با یک آر پی جی منزل مورد نظر را نابود کنیم اما با اقتدار و درایت رفتار کردیم.

سردار رحیمی گفت: ما باید صف مردم را از اغتشاش گران و اراذل و معاندین نظم و امنیت جدا می کردیم، ما پلیس مردم محور هستیم.

او افزود: حتی در نحوه دستگیری ها هم بگونه ای اقدام کردیم که جان کسی گرفته نشود حتی جان آشوبگران حفظ می شد، اما فردی که برای نیروی انتظامی خط و نشان می کشید در زندان پاسخش را خواهد دید. وقتی تیغ قانون روی گردن اینها قرار گیرد می فهمند که نباید خط و نشان بکشند.

فرمانده نیروی انتظای تهران بزرگ تصریح کرد: راننده اتوبوسی که اقدام به زیر گرفتن نیروهای انتظامی کرد دارای پرونده های قضایی سنگین و سالها با فرقه ی نامبرده همکاری و رفت و آمد داشته است . توقع من اینست که این فرد ضد انقلاب داعشی در حداقل زمان ممکن به آنچه سزاوار است یعنی اعدام برسد.

سردار رحیمی در برآورد حجم تخریب اموال عمومی عنوان کرد: ۲۶ دستگاه خودروی شخصی توسط آشوبگران تخریب و ۱۹ پلاک منزل واحد مسکونی هم مورد تجاوز و تخریب واقع شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.