جمال الدین خانجانی علیرغم هشدار پزشکان پس از انجام عمل قلب به اوین منتقل شد

شنبه, 5ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

جمال الدین خانجانی، از مدیران جامعه بهایی ایران که هفته گذشته در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، روز گذشته بار دیگر به اوین انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۳ اسفند ماه جمال الدین خانجانی، زندانی بهایی ۸۴ ساله، پس از عمل جراحی قلب در بیمارستان علیرغم هشدار پزشکان، برای سپری کردن باقیمانده دوران محکومیت خود به اوین انتقال یافت.

این زندانی عقیدتی در ۲۴ بهمن ماه در پی وخامت حال و عارضه قلبی از اوین به بیمارستان انتقال یافته و مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.

به گفته پزشکان، با توجه کهولت سن آقای خانجانی، این شهروند بهایی می بایست تحت مراقبت مداوم باشد و شرایط زندان برای وضعیت وی مناسب نیست

جمال الدین خانجانی روزهای پایانی دوران محکومیت ۱۰ ساله خود را سپری می کند و در دوران محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است.

جمال الدین خانجانی به همراه مهوش ثابت، بهروز توکلی، فریبا کمال آبادی، عفیف نعیمی، سعید رضایی و وحید تیزفهم، عضو هیاتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از چندین ماه انفرادی و نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر منتقل شد.

جمال الدین خانجانی در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.