سوق دادن یک زندانی سیاسی بسوی مرگ تدریجی و زجرکش شدن توسط بازجویان اطلاعات پاسداران

سه شنبه, 24ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

iraj-mohamadiاستمداد زندانی سیاسی ایرج محمدی که در وضعیت بسیار وخیم جسمی است اما بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران از درمان وی ممانعت می کنند و او را به سوی مرگ تدریجی و زجر کش کردن سوق می دهند از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه برای اقدام عاجل جهت نجات جان وی. این استمداد جهت ارسال و انتشار در رسانه ها در اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران قرار داده شده است.

متن استمداد به قرار زیر می باشد:

به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر
سلام علیکم
با احترام به استحضارعالی می رساند که اینجانب زندانی ایرج محمدی فرزند محمد که هم اکنون به صورت تبعید در زندان زاهدان تحمل حبس می نمایم از نظر حسمی و روحی به شدت بیمار بوده و واقعا در حال مرگ تدریجی بسر برده و اگر زودتر در یک بیمارستان تخصصی و زیر نظر پزشکان متخصص تحت مداوا قرار نگیرم احتمال مرگم وجود دارد که این نکات را طی نامه ای کتبی به اطلاع دادستان نظامی استان آذربایجان غربی و استان سیستان و بلوچستان نیز اعلام داشته ام که بیماری هایم به شرح زیر می باشد :

۱ـ بیماری اعصاب و روان -: اینجانب به علت فشارهای وارده در سلولهای انفرادی و زندان دچار افسردگی شدید شده و تمام بدنم همیشه لرز داشته به طوریکه در شبانه روز به مدت ۲ ساعت خواب ندارم و بعضی وقتها قسمت چپ بدنم شامل دست چپ به مدت چند ساعت بی حس می گردد .

۲-ـ بیماری کلیه ، مجاری ادراری و پروستات : به طوریکه ادرارم به راحتی تخلیه نمی گردد و در هنگام تخلیه نیز قطره قطره و همراه خون و عفونت، ادرار می نمایم و درد شدیدی را در کلیه هایم احساس می نمایم .

۳-ـ بیماری دهان و دندان : با توجه به اینکه بیشتر دندانهایم خراب شده بود و فک پایین از قسمت چپ خود به خود سیاه شده است در این زندان امکان گذاشتن دندان و جراح متخصص برای تشخیص علت کبودی فک پایینم وجود ندارد و باید به بیرون اعزام گردم که اعلام نموده ام و آنهم باید با هزینه شخصی خودم باشد که متاسفانه بنده و خانواده ام چنین توانایی مالی را نداریم .

۴ـ بیماری داخلی ناشناخته : بنده همواره دچار سردرد و سرگیجه شدید بوده و به تازگی هم بدنم کاملا توانایی خود را از دست داده و وزنم از ۶۸ کیلوگرم به ۵۰ کیلوگرم تقلیل یافته است به طوریکه در صورت بلند شدن از زمین، جلو چشمهایم سیاه و تار می شود و پاهایم قدرت حرکت و سرپا ایستادن را ندارند و متاسفانه اکثرا باید درازکشیده استراحت نمایم که امکان آن نیز با توجه به برنامه های زندان وجود ندارد.

لذا اینجانب از مقامات محترم کمیساریای عالی خواستارم که از مقامات جمهوری اسلامی تقاضا نمایند بنده را در یک بیمارستان تخصصی بستری نمایند تا علت بیماری ام مشخص گردد و درمان شوم.

۲۲بهمن ۱۳۹۱
زندانی سیاسی ایرج محمدی
تبعید در زندان مرکزی زاهدان


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.