فاکس نیوز: ایران یک پایگاه نظامی جدید در شمال دمشق ساخته است

پنجشنبه, 10ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

عکسی که فاکس نیوز منتشر کرده است

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران یک پایگاه نظامی همیشگی دیگر در حومه دمشق برپا کرده است که می‌تواند از آنجا خاک اسرائیل را هدف موشک‌های خود قرار دهد.

فاکس نیوز در این گزارش که روز سه شنبه ۸ اسفند منتشر کرده نوشته است که تصاویر ماهواره‌ای رسیده به این شبکه نشان میدهد آنچه که به باور منابع اطلاعاتی پایگاه نظامی جدید ایرانی است، در هشت مایلی شمال دمشق توسط نیروی قدس سپاه پاسداران ایجاد شده است.

بر اساس این تصاویر، دو آشیانه جدید سفید رنگ برای انبار کردن موشک‌های کوتاه و یا میان برد ایران ساخته شده است. پایگاه جدید بسیار شبیه پایگاهی است که در جنوب دمشق ساخته شده و آذر ماه در حملات هوایی اسرائیل نابود شده بود.

ایجاد پایگاه‌های جدید سپاه پاسداران ایران در سوریه در حالیست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ به سران جمهوری اسلامی هشدار داد که اسرائیل حضور نظامی ایران در همسایگی خود را تحمل نخواهد کرد.

ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز روز سه‌شنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا اعلام کرد اقدامات ایران بزرگترین تهدید دراز مدت در منطقه خاورمیانه است.

او با تاکید بر این که بطور کلی هدف آمریکا محدود کردن نفوذ ایران در سوریه و منطقه است، گفت: «برای رویارویی با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران باید با متحدانمان روابط خوبی داشته باشیم و آن را تقویت کنیم.»

دولت آمریکا در یک سال گذشته بارها اعلام کرده است که کشتار و سرکوب مردم سوریه به دست نظامیان دولت بشار اسد در سایه پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران ممکن شده است. ایالات متحده، جمهوری اسلامی را شریک بشار اسد در جنایات جنگی می‌داند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.