استاد علوم انسانی در دانشگاه بهشتی: مشکل اول ایران عدم گردش قدرت است

جمعه, 11ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

رادیو زمانه، یک استاد دانشگاه که از مشاوران حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران است در سخنانی گفته که حکومت ایران باید پلورالیسم را بپذیرد.

محمود سریع‌القلم، استاد علوم انسانی در دانشگاه بهشتی، پنج‌شنبه ۱۰ اسفند در همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران گفت: «نمی‌شود با یک دست به دنیا بگوییم می‌خواهیم جهانی شویم و از طرف دیگر بگوییم ما یک کشور امنیتی نظامی هستیم.»

او اولین گام در راه جهانی شدن را «پذیرفتن پلورالیسم» از سوی حاکمیت ایران دانست و گفت: «اگر از من بپرسید مشکلِ یکِ ایران چیست می‌‌گویم مشکل اول ایران عدم گردش قدرت است.»

به‌گفته او «اگر افراد در چهارچوب یک ساختار چهار دهه بمانند مفاهیم جدید ایجاد نمی‌شود.»

محمود سریع‌القلم که بیشتر تحصیلات خود را در آمریکا کرده کتاب‌هایی در زمینه سیاست خارجی جمهوری اسلامی، روابط بین‌الملل، توسعه و جهانی شدن ایران نوشته است.

در پی اعتراضات سراسری دی‌ماه سال جاری در ایران و طرح شعارهای ساختارشکنانه و ضدحکومتی در این اعتراضات، در میان گروهی از مردم و صاحب‌نظران سامانه حکومت ایران به چالش کشیده شده است.

اعتراضات سراسری اخیر از روز هفتم دی‌‌ماه در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. در این اعتراضات دست‎کم ۲۷ نفر کشته و ۴۹۷۲ بازداشت شدند که به‌گفته مقامات قضایی ایران در حال حاضر ۴۹۳ نفر از آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند و بقیه آزاد شده‌اند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.