رییس سازمان بسیج ورزشکاران: سیاست جمهوری اسلامی برای مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیل تغییر نخواهد کرد و این موضوع “خط قرمز نظام” باقی خواهد ماند

یکشنبه, 13ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن


از راست داود آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، رسول خادم، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی و غلامحسین غیب‌پرور رئیس بسیج

رییس سازمان بسیج ورزشکاران ایران گفته سیاست جمهوری اسلامی برای مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیل تغییر نخواهد کرد و این موضوع “خط قرمز نظام” باقی خواهد ماند.

داود آذرنوش گفته است: “رقابت ورزشکاران ما با ورزشکاران رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل در هر رشته ورزشی منتفی بوده و خط قرمز نظام است.”

صحبت‌های آقای آذرنوش واکنشی به استعفا و اقدام جمعی مدیران کشتی در ایران است. رسول خادم هفته پیش از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. روسای هیئت‌های کشتی سراسر ایران هم به حمایت از او استعفا دادند.

آقای خادم دیروز، شنبه دوازدهم اسفند، بار دیگر در نامه‌ای بر موضع قبلی خود پافشاری کرد.

دولت و مسئولان ورزشی در قبال استعفای جمعی مدیران کشتی موضعی نگرفته‌اند اما شماری از مقام‌های نظامی و امنیتی تاکید کرده‌اند که سیاست ورزشی ایران در برابر اسرائیل تغییر نخواهد کرد.


استانبول سال ۲۰۱۱؛ محسن حاجی‌پور در این لحظه از مربی کشتی خود می‌پرسد “بخورم؟” او سپس بازی را می‌بازد که با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود

غلامحسین غیب‌پرور، رئیس بسیج، از موضع آقای خادم انتقاد کرده و گفته بود: اینجا عرصه‌ای نیست که فکر کنند حرفی بزنیم و تستی بکنیم و اگر که جواب مثبت گرفتیم گام‌های بعدی را برمی‌داریم. قطعا گامی نخواهد بود، چون در همان گام اول، آن قدم‌ها را خرد می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج وزشکاران ایران هم شب گذشته در حاشیه مراسمی در زنجان گفته که بعید می‌داند استعفای آقای خادم به خاطر مسابقه ندادن با اسرائیل باشد چون بارها خود او تأکید کرده که کشتی‌گیران با ورزشکاران اسرائیل مسابقه نخواهند داد.

رئیس سازمان بسیج وزشکاران ایران افزوده است: “ما اسرائیل جعلی را به رسمیت نمی‌شناسیم، بنابراین رقابت با ورزشکاران این رژیم جعلی نیز به کل منتفی است و تا به امروز هم این مهم را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌ایم.

سازمان بسیج ورزشکاران مسئول “حاکمیت ارزش‌ها” و “جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان” و “ایجاد زمینه مناسب برای حضور نیروهای بسیجی و حزب اللهی در عرصه مدیریت ورزش” ایران است.


اوایل اسفند امسال محمد بریمانلو جودوکار ایرانی در مسابقات آلمان وزن‌کشی نکرد تا با اسرائیل روبه‌رو نشود

ورزشکاران ایرانی در چند سال گذشته به دلیل اجبار به رویارو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی موقعیت‌های مهمی را از دست داده‌اند و این چالش همیشه برای آنان وجود داشته است اما باخت اجباری علیرضا کریمی در ماه‌های گذشته این بحث را داغ‌تر از همیشه کرده است.

اتحادیه جهانی کشتی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی را به مدت شش ماه به خاطر باخت عمدی از رقابت‌های کشتی محروم کرد. از مربی آقای کریمی فیلمی در اینترنت پخش شد که در آن می‌گفت “باید ببازی.”

اتحادیه جهانی کشتی با استناد به آن فیلم آقای کریمی و مربی او را محروم کرد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.