رقص در مراسم شهرداری تهران؛ دادستانی دستور تعقیب قضایی ‘هنجارشکنان’ را داد

پنجشنبه, 17ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

ساعاتی بعد از انتشار فیلم‌ رقص در مراسم روز زن که از سوی شهرداری تهران برگزار شده بود، دادستان کل ایران دستور برخورد با ‘هنجارشکنان و متخلفین ‘ این مراسم را داده است.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، با ابراز تأسف از برگزاری این مراسم به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دستور داده است تا با رسیدگی به موضوع “مرتکبین و مسببین” را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

آقای منتظری گفته است که در مراسم روز زن در برج میلاد تهران “اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است”.

آواز زنان در قفس موسیقی ایران
درتازه‌ترین واکنش به انتقادات درباره این مراسم، محمد علی نجفی، شهردار تهران، گفته است: “کودکانی که برنامه گل افشانی را اجرا کردند زیر ٩ سال سن داشتند اما بهتر بود این مراسم اجرا نمی شد.”

دیروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند شهرداری تهران مراسمی را با عنوان “همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری” در برج میلاد تهران برگزار کرد که محمدعلی نجفی، شهردار تهران، هم در آن حضور داشت.

فیلمی که از این مراسم منتشر شده نشان می‌دهد که در بخشی از آن یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان زن هم‌خوانی می‌کنند و شماری دیگر که به نظر می‌آید دختران کم‌سن هستند، روی صحنه می‌رقصند.

انتشار این فیلم با انتقاد گسترده رسانه‌ها و چهره‌های محافظه‌کار و اصولگرا روبرو شد.

شهردار تهران در واکنش به انتقادها از فیلمی که از اجرای موسیقی زنان منتشر شده، از برگزارکنندگان مراسم زیر نظر شهرداری، انتقاد کرد و گفت باید “شئونات اسلامی” رعایت شود.

آقای نجفی در اطلاعیه‌ای به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دستور داد که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری “دقت لازم را داشته باشند.”

وزارت ارشاد و مخالفان دولت در اجرای زنان نوازنده
موج آرام حذف نوازندگان زن در کنسرت‌های موسیقی
عکس خبر؛ جلوگیری از حضور نوازنده زن در کنسرت بنیامین
آقای نجفی در دستور خود به نهادهای زیرنظر خود نوشته است: “ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزا است، اسلام دین شادی، نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.”

این اولین بار نیست که اجرای موسیقی توسط زنان در یک مراسم عمومی باعث انتقاد جریان‌های محافظه‌کار می‌شود.

در سال‌های اخیر اجرای موسیقی و حتی نوازندگی زنان بر روی صحنه دشوارتر شده و حتی برخی از گروه‌های پرطرفدار موسیقی مجبور شده‌اند برای گرفتن مجوز اجرا، زنان را از گروه خود حذف کنند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.