در جمهوری اسلامی جنایتکاران به جنایات خود افتخار میکنند: فرج الله سلحشور کارگردان محبوب خامنه ای افتخار میکند که در آتش زدن سینماها قبل از انقلاب دست داشته است!

پنجشنبه, 26ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن
فرج الله سلحشور کارگردان محبوب خامنه ای، اعتراف کرده است که پیش از انقلاب در به آتش کشیدن سینماها دخیل بوده است!

فرج الله سلحشور کارگردان محبوب خامنه ای، اعتراف کرده است که پیش از انقلاب در به آتش کشیدن سینماها دخیل بوده است!

فرج الله سلحشور کارگردان مورد علاقه علی خامنه ای است. او نویسنده و سازنده سریالهای متعدد با مضامین دینی و برگرفته از داستانهای قرآنی همچون «ایوب پیامبر»، «یوسف پیامبر» و «اصحاب کهف» میباشد. او کسی است که پیشتر سینمای ایران را «فاحشه خانه» خوانده بود (منبع).

اما امروز سلحشور در سخنانی جدید صراحتا اعلام کرد که پیش از انقلاب، کارش آتش زدن سینما بوده است. خبرگزاری های مختلف گزارش کرده اند که فرج‌الله سلحشور در اختتامیه «جشنواره شعر و سرود انقلاب» در مشهد گفته است که «من جزء کسانی بودم که قبل از انقلاب سینما آتش زدم …» وی در جای دیگری از سخنرانی خود اظهار عقیده کرده است که «سینمای اسلامی به دنبال دروغ نیست و حقایق را بیان می‌کند و تنها کسی که خوب می‌داند این سینما چیست، مقام معظم رهبری هستند.» (منبع)

این سخنان بسیار حائز اهمیت و در واقع اعتراف صریحی هستند که سلحشور به طور مستقیم در قتل ایرانیان عادی و بی گناه دست داشته است. پیش از انقلاب در چند نوبت از جمله در قم و در آبادان. سینماها به آتش کشیده شدند. برای نمونه در آتش سوزی سینما رکس آبادان، ۶۰۰ نفر انسان بی گناه زغال شدند! انسانهای بی گناهی که تنها برای تماشای یک فیلم و گذراندن چند ساعت به تفریح و سرگرمی به سینما آمده بودند. در اواسط فیلم و در شرایطی که جمعیت زیادی در داخل سینما حضور داشتند، عده ای سینما را به آتش کشیدند و سپس درب سینما را از پشت قفل کردند تا کسی نتواند خارج شود. در موردی دیگر آیت الله لاهوتی در مصاحبه با روزنامه کیهان صراحتا عنوان میکند که سینما نیاگارا در قم به دستور احمد خمینی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی آتش زده شد (عکس زیر). گفتنی است وی در زمان کوتاهی پس از انقلاب در سال ۱۳۶۰ به طرز مشکوکی درگذشت.

lahoti rex

اسلامگرایان افراطی همواره «هنر هفتم» را تهدیدی برای ایدئولوژی اسلامی خود میپنداشته اند. آتش زدن سینماها پیش از انقلاب هم از سوی همین گروه و با این توجیه که سینما «دریچه گسترش فساد و تبلیغ فرهنگ غربی» است، صورت گرفت. دقیقا همین نوع دیدگاه و طرز تفکر را در سخنان امثال سلحشور هم میتوان به خوبی مشاهده کرد. سخنان اخیر سلحشور نشان میدهد که دستان او به خون مردم ایران آلوده است و بایستی در یک دادگاه منصفانه محاکمه و سپس به مجازات برسد. جای تاسف و اندوه است که فردی که تا چند صباحی پیش به سینماها حمله میکرده و آنها را آتش میزده است، حالا به جایگاهی رسیده که برای تلویزیون، سریال و فیلم تولید میکند و در عین حال به سینماگران و هنرمندان دیگر هم به طور مرتب توهین میکند و افترا میبندد، بدون اینکه برخوردی با او صورت بگیرد! واقعا کسانی که زیر دست چنین فردی کار میکنند و با او همکاری دارند باید در تصمیم خود بازنگری اساسی داشته باشند! آیا میتوان با کسی که با بی شرمی تمام به آتش زدن سینماها و دست داشتن در جنایتها اعتراف کرده است، «همکاری هنری» داشت؟!

از: وبلاگ نوشته های آلفرد

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.