۴۰ هزار اصفهانی از بیمه سلامت حذف شدند

شنبه, 19ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

استان وایر- مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: حذف طرح بیمه ســﻼمت رایگان براى عموم مردم منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار نفرى شهروندان اصفهانى از بیمه سلامت شده است.

حسین بانک در خصوص بهره مندى شهروندان اصفهانى از بیمه ســﻼمت گفت: درحال حاضر یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در اســتان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۶۰ هزار شــهروند روستایى و شهرهایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر را شامل می شود. وى افزود: تمامى خدمات بیمه سلامت از طریق سیستم ارجاع دریافت مى شــود، این درحالى است که در صورت نیاز به خدمات تخصصى و فوق تخصصى و محدودیت در خدمات دولتى، افراد به ســطح ٢ و ٣ ارجاع داده شده و مى توانند از خدمات بخش خصوصى با ارائه دفترچه بیمه سلامت استفاده کنند.

بانک در خصوص واکنش شهروندان نسبت به حذف ارائه خدمات رایگان براى تمامى بیمه شدگان خاطر نشان کرد: با اعلام خبر حذف ارائه خدمات رایگان به همه بیمه شدگان، واکنش بسیارى از شهروندان نسبت به عدم پوشش کافى بیمه سلامت برانگیخته شد و این در حالى است که با انجام این اقدامات، تمامى مراجعات تنها به بخش دولتى منحصر شــد و جز معدود خدمات درمانى در بخش خصوصى، در زمینه دارویى نیز شرایط براى دریافت خدمات در بخش خصوصى فراهم شده است و تاکنون مشکلى دراین زمینه نداشته ایم.

مدیر کل بیمه سلامت اســتان اصفهان عنوان کرد: بخش هایى نظیر آ زمایشگاهى، شیمى درمانى و رادیوتراپى که در بخش دولتى با محدودیت رو به رو هســتیم، بیمه ســﻼمت با عقد قرارداد، این خدمات را به بخش خصوصی انتقال داده است.

این مدیر بیمه استان اصفهان البته در این سخنان، توضیح نداد که آیا خدمات سلامت بخش خصوصی نیز به صورت رایگان به مردم ارائه می شود یا خیر.

در ماه های اخیر شیوه اجرای طرح بیمه سلامت از سوی وزارت بهداشت، با انتقادهای فراوانی رو به رو شده است.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.