سود استعفای نجفی به جیب چه کسی می‌رود؟

پنجشنبه, 24ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

اخبار غیر رسمی و حرف و حدیث‌های محفلی نشان می‌داد که احتمالا محمدعلی نجفی شهرداری تهران را از فروردین ٩٧ نمی‌بیند

آفتاب‌‌نیوز:
کسانی که این خبر را تایید شده می‌دانستند معتقد بودند نجفی که به سختی حکم انتصابش از سوی وزارت کشور صادر شد و اتفاقا قرار است پرونده تخلفات مدیریتی ١۴ ساله اصولگرایان بر پایتخت را برملا کند، مدت زیادی دوام نمی‌آورد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: «نجفی قرار است تنها ۶ ماه شهردار تهران باشد.» این جمله از همان زمان که محمدعلی نجفی از سوی شورای شهر تهران برای ریاست بهشت انتخاب شد نقل گعده‌ها و محافل یک جریان خاص سیاسی بود که نه می‌خواست شکست در ریاست جمهوری را باور کند و نه حاضر بود بپذیرد دوران نشستن بر صندلی‌های پارلمان شهری پایتخت گذشته است.

با این حال هر چه از انتخاب نجفی می‌گذشت فشارها بیشتر می‌شد و اخبار غیر رسمی و حرف و حدیث‌های محفلی نشان می‌داد که احتمالا محمدعلی نجفی شهرداری تهران را از فروردین ٩٧ نمی‌بیند. کسانی که این خبر را تایید شده می‌دانستند معتقد بودند نجفی که به سختی حکم انتصابش از سوی وزارت کشور صادر شد و اتفاقا قرار است پرونده تخلفات مدیریتی ١۴ ساله اصولگرایان بر پایتخت را برملا کند، مدت زیادی دوام نمی‌آورد. ادعای حضور ۶ ماهه و کوتاه‌مدت نجفی بر مسند شهرداری تهران البته جمله‌ای منتسب به محمدباقر قالیباف بود که تایید نشد. معدود سیاسیونی هم بودند که از همان ابتدای مطرح شدن نام نجفی بر طبل مخالفت کوبیده و حمله را آغاز کردند.

مهدی محمدی، عضو شورای مرکزی جمنا در کانال تلگرامی خود نوشت: «ندایی از درون فاتحان شورای شهر تهران می‌گوید آنها هر لحظه هراسان‌تر می‌شوند از اینکه مردم تهران دم به دم عملکرد آنها را با محمد باقر قالیباف مقایسه خواهند کرد… … من، بر خلاف خیلی‌ها، چندان نگران شهرداری اصلاح‌طلبان نیستم. یا کار می‌کنند که تازه می‌شوند تکرار قالیباف، یا نمی‌کنند، که تهران مدفن اصلاح‌طلبی پرگو و بی‌عمل خواهد بود.»

پس از انتشار گزارش ۵٠٠ صفحه‌ای شهردار تهران که از تخلفات دوره قبلی شهرداری تهران پرده برمی‌داشت هجمه‌ها به نجفی بالا گرفت. از مهدی چمران تا دادستانی و وزیر کشور دولت روحانی عملکرد شهردار جدید را تقبیح کردند. بدیهی بود که اصولگرایان که از اریکه قدرت در تهران پایین کشیده شده‌ بودند و نه در شورا و نه در شهرداری جایی نداشتند، از کنار رفتن زودهنگام نجفی استقبال کنند اما در میان اصلاح‌طلبان نیز تمایلاتی برای انتخاب جایگزینی برای نجفی وجود داشت. حضور نجفی در شهرداری تهران گر چه با اجماع ٢١ نفری اعضای شورای شهر که هر کدام عقبه حزبی متفاوتی داشتند میسر شد اما این اجماع در رای را نباید به اجماع واقعی در نظر تفسیر کرد. دوری و جدایی نجفی از کارگزاران سازندگی شاید دلیلی بر تغییر تمایلات گروهی از اصلاح‌طلبان برای رفتن نجفی از شهرداری باشد. کسانی که احتمالا به دنبال هجرت محسن هاشمی از شورا به شهرداری هستند؛ البته دیروز محسن هاشمی مدعی شد به دنبال شهردار شدن نیست.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.