جلوگیری از دفن اموات بهایی در کرمان

شنبه, 26ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

آرامستان بهاییان (گلستان جاوید) در شهر کرمان از ظهر دیروز ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ به دستور مقامات قضایی کرمان پلمپ شده و از دفن مردگان بهایی در آن جلوگیری می‌شود؛ این در حالی است که بر اساس ابلاغیه سال ۹۴ مقامات قضایی، در هر استان حداقل یک شهر برای دفن شهروندان متوفی بهایی در نظر گرفته شده است؛ صبح امروز تعدادی از شهروندان بهایی ساکن کرمان که به این محل رفته بودند با پلمپ آرامستان از طریق بستن در و نصب بنر مواجه شدند. از ورود آنها به داخل گلستان جاوید جلوگیری شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گلستان جاید، گورستان بهاییان در شهر کرمان به دستور شهرداری کرمان پلمپ شده و از دفن مردگان بهایی در آن جلوگیری می‌شود.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “امروز جمعه ۲۵ اسفند همراه با تعدادی از شهروندان بهایی ساکن کرمان جهت زیارت اهل قبور به “گلستان جاوید”، گورستان بهاییان رفته بودیم که با پلمپ گورستان توسط نیروهای شهرداری و به دستور مقامات قضایی مواجه شدیم و از ورودمان به داخل جهت زیارت قبور جلوگیری شد”.

شهرداری کرمان با نصب بنری در ورودی این گورستان از تعطیلی و ممنوعیت دفن اموات در این مکان خبر داده است “حسب دستور مقام محترم قضایی با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و به دلیل معضلات و مشکلات بهداشتی، زیست‌محیطی و پیرو تبصره ۶ ماده ۹۶ قوانین مربوط به شهر و شهرداری دفن اموات از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ در این مکان ممنوع می‌باشد”.
این در حالی است که بر اساس ابلاغیه سال ۹۴ مقامات قضایی، در هر استان یک شهر برای دفن شهروندان متوفی بهایی در نظر گرفته شده است.

هرانا، پیش از این نیز طی سال‌های گذشته در گزارشات مختلف از تخریب و تعطیلی گورستان‌های بهاییان در شهرهای مختلف ایران توسط نهادهای قضایی و امنیتی خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.