دیلی کالر: مردم ایران آماده انقلاب شده‌اند

دوشنبه, 28ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن


نشریه آمریکایی «دیلی کالر» در مقاله‌ای تحلیلی نوشته است که ناآرامی‌های اجتماعی در ایران با توجه به ضعف قدرت مرکزی در حل مشکلات، مردم را آماده یک انقلاب کرده است.

در این گزارش که روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه منتشر شده آمده است: «اعتراضاتی که در ماه دسامبر گذشته (دی ۹۶) در واکنش به مشکلات اقتصادی-سیاسی جامعه ایران شکل گرفت هنوز در ابعاد گوناگونی ادامه دارد. اوضاع جاری ایران هشداری به حاکمان آن و جامعه بین‌المللی است».

دیلی کالر می‌افزاید: «با اینکه برخی محافل ممکن است این موضوع را تکذیب کنند، اما ایران همواره در ۴۰ سال گذشته مانند بمبی از مواد منفجره‌ی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده است که اکنون به‌ سوی یک انفجار بزرگ می‌رود. اینکه برخی تصور می‌کنند این اعتراضات پراکنده است و حاکمان می‌توانند سرانجام مردم را راضی به برگشت به خانه‌هایشان کنند، تحلیلی کاملاً اشتباه است».

به نوشته دیلی کالر، سال‌ها اختناق و سرکوب حقوق اساسی مردم ایران از سوی حاکمان، آنها را به نقطه‌ای رسانده است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

دیلی کالر در نهایت تصریح می کند که «در مقابل این اعتراضات روزمره، پایه‌های قدرت حاکم در اثر اختلافات جناحی رو به سستی و ضعف گذاشته و هشدارهای رهبران جمهوری اسلامی نسبت به شرایط کشور افزایش پیدا کرده است، تا جایی که اکنون حتی رؤسای جمهوری پیشین حکومتی نیز به ناراضیان و مخالفان پیوسته‌اند».
از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.