بازداشت یک ایرانی در آمریکا به اتهام انتقال میلیون‌ها دلار

چهارشنبه, 1ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن


مقام‌های قضایی آمریکا از بازداشت یک ایرانی به نام علی صدر هاشمی نژاد ۳۸ ساله خبر می‌دهند. دلیل بازداشت هاشمی‌پور در ویرجینیا نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کمک به انتقال بیش از ۱۱۵ میلیون دلار عنوان شده است.

دادستانی منهتن نیویورک روز سه‌شنبه (۲۰ مارس) علی صدر هاشمی‌نژاد را در ۶ فقره جرم از جمله در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد. وکیل مدافع آقای علی صدر این اتهامات را رد کرده است.

به گفته دادستان نیویورک اعضای خانواده علی صدر، مجموعه مالی بین‌المللی”استراتوس” را کنترل می‌کنند. خود علی صدر هم رئیس بانک “پیلاتوس” است که در مالت ثبت شده و در زمینه‌های امور تجاری بین‌المللی فعال است و مسئولیت پروژه برای ساخت ۷ هزار خانه در ونزوئلا را برعهده دارد.

علی صدر متهم است در پوشش یک قرارداد عمرانی و ساختمانی در ونزوئلا موفق شده تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند و ۱۱۵ میلیون دلار انتقال دهد.

دادستانی همچنین می‌گوید، علی صدر عضو کمیته‌ای است که برطرح ساختمان سازی در ونزوئلا نظارت می‌کند. طرح ساختمان سازی در ونزوئلا طبق توافقنامه‌هایی انجام می‌گیرد که ایران و ونزوئلا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ امضا کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز علی صدر از این پروژه عمرانی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران استفاده کرده و با مخفی کردن نقش ایران برای انتقال پول از طریق سیستم مالی آمریکا اقدام کرده است.

در دادگاه منهتن نام یک شرکت ایرانی، “شرکت بین المللی مسکن ایران”، هم مطرح است. این شرکت سال ۲۰۰۶ با یک شرکت انرژی ونزوئلا وارد معامله‌ ۴۷۶ میلیون دلاری برای ساختن ۷ هزار واحد مسکونی شده است.

در گزارش رویترز همچنین آمده است که بانک پیلاتوس که در کشور مالت ثبت شده با یک خبرنگار مالتی به نام دفنی کاروانا گالیزیا که اکتبر ۲۰۱۷ کشته شد در یک دعوای حقوقی بوده است. این خبرنگار درباره فعالیت‌های سیاسی بانک پیلاتوس در مالت و نقش آن در پولشویی گزارش‌هایی نوشته است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.