آمریکا مجوز اینترنت آزاد را برای ایرانیان صادر کرد

چهارشنبه, 1ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

یورونیوز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا (OFAC) روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند (۲۰ مارس) در بیانیه‌ای با تاکید بر حق استفاده مردم ایران از آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات، مجوز دسترسی به اینترنت آزاد را برای ایرانیان صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «حکومت ایران تلاش می کند با محدود کردن دسترسی به خدمات ماهواره ای، مسدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و اعمال محدودیت‌های دیگر اینترنت، مانع از برقراری ارتباط آزادانه شهروندان ایرانی با جهان خارج و با یکدیگر شود.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در این زمینه گفت: «مردم ایران در صورت تمایل باید به دنبال دریافت و انتقال اطلاعات باشند. ایالات متحده متعهد به توانمندسازی ایرانیان برای برقراری ارتباط با جهان است و حکومت ایران را به خاطر اقداماتش [در محدودسازی اینترنت] مسئول می‌داند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مجوز کلی در رابطه با استفاده از اینترنت ایران دارد که در آن اجازه ارائه برخی تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و خدمات مربوط به مبادله ارتباطات شخصی از طریق اینترنت مانند پیام‌های فوری، چت و ایمیل، خدمات نرم افزاری، شبکه‌های اجتماعی و همچنین برنامه‌های خاص برای سیستم عامل‌های تلفن همراه، ابزار ضد سانسور، نرم افزار ضد ردیابی و سایر دستگاه‌ها را می‌دهد.

همچنین این وزارتخانه تاکید می‌کند با توجه به این که مردم ایران به دنبال استفاده از حقوق جهانی خود برای آزادی بیان و دستیابی به اطلاعات از طریق اینترنت هستند این وزارتخانه متعهد است تا با بخش خصوصی ارتباط برقرار کند و در مورد فعالیت‌های مجاز بر طبق مفاد توسط بخشنامه به آنان یاری برساند.

بیانیه‌های مشابهی پیشتر در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به دولت این کشور منتشر و در آن درخواست‌هایی برای دسترسی به اینترنت آزاد برای مردم ایران ارائه شده بود.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید