وزیر دفاع سابق اسرائیل: بولتون خواستار حمله ما به ایران بود

دوشنبه, 6ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

شائول موفاز، وزیر دفاع سابق اسرائیل گفت جان بولتون اصرار داشت مرا متقاعد کند تا به ایران حمله کنیم. موفاز این سخنان را در کنفرانسی ایراد کرد که چهار رئیس سابق ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل در آن حضور داشتند.

شائول موفاز، وزیر سابق دفاع اسرائیل

روز یکشنبه (۲۵ مارس/ ۵ فروردین) در اورشلیم (بیت‌المقدس) کنفرانسی با حضور ۴ رئیس سابق ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل برگزار شد.

شائول موفاز که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ وزیر دفاع اسرائیل بود و پیش از آن نیز ریاست ستاد فرماندهی ارتش این کشور را برعهده داشت در این کنفرانس سخنرانی کرد.

موفاز در سخنان خود گفت که چند سال پیش جان بولتون تلاش کرده است او را متقاعد کند تا اسرائیل به ایران حمله کند. موفاز گفت:‌ «من جان بولتون را از موقعی می‌شناسم که سفیر ایالت متحده در سازمان ملل بود. او تلاش می‌کرد مرا متقاعد کند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنیم.»

وزیر دفاع سابق اسرائیل که مخالف حمله به ایران بوده است، افزود: «من فکر می‌کنم تا وقتی که تهدید تبدیل به واقعیت نشده، این گامی هوشمندانه نیست، نه تنها امروز از سوی آمریکا، بلکه هر کشور دیگری».

جان بولتون

جان بولتون که در روزهای اخیر به‌عنوان مشاور امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ منصوب شده است، در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش تا سال ۲۰۰۶  سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد بود.

بولتون یکی از مخالفان سرسخت توافق اتمی گروه (۵+۱) با ایران است که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری “ynet” هر ۴ رؤسای سابق ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل در سخنان خود مخالف خروج از توافق اتمی و برجام بوده اما در عین حال نسبت به “تمایلات هسته‌ای” جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اسرائیل یکی از منتقدان اصلی توافق اتمی ۶ قدرت بزرگ جهانی با ایران است. او بارها خواستار لغو یا تصحیح برجام شده است. نتانیاهو حکومت ایران را متهم می‌کند که در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است. حکومت ایران همواره این اتهام را رد کرده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.