ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار محاکمه بشار اسد در دادگاه جنایی شد

یکشنبه, 29ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز یکشنبه ۱۷-۲-۲۰۱۳ خواستار انجام تحقیقات بین المللی با بشار اسد، درباره آن چه که “ارتکاب جنایات جنگی” نامید، شد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه کمیسر عالی حقوق بشر ضمن اشاره به کشته شدن نزدیک به ۷۰ هزار تن از سوری ها توسط نیروهای اسد، بار دیگر خواستار محاکمه رئیس جمهوری این کشور در دادگاه جنایی بین المللی شد.

پیلای افزود: “جامعه بین المللی از ترس اینکه مبادا مداخله نظامی در سوریه به طولانی تر شدن احتمالی زمان جنگ منجر گردد، نسبت به یافتن راه حلی برای بحران این کشور با شک و تردید نگاه می کند”.

این مسئول بلند پایه سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرده که اگر وضعیت در سوریه به این شکل ادامه یابد، ممکن است جنگ طولانی تر شود، که در آن صورت هیچگونه تضمینی برای امنیت شهروندان و در امان ماندن از خطرها آنها وجود نخواهد داشت.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت:” ارتش اسد و نیروهای وابسته به او مرتکب جنایات جنگی می شوند، بشار اسد مسئول اصلی همه این جنایات است و شورای امنیت باید به دادگاه بین المللی جنایی مراجعه کند”.

این در حالی است که اعضای شورای امنیت هنوز در قبال مسئله سوریه اختلاف نظر دارند، روسیه و چین از رژیم بشار اسد حمایت می کنند و تاکنون چندین بار با بکارگیری حق وتو در شورای امنیت، تصویت قطعنامه های این شورا علیه رژیم سوریه را با مشکل جدی روبرو ساخته اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.