افتتاح نمایشگاه قاجاریه در شعبۀ موزۀ لوور در شمال فرانسه

پنجشنبه, 9ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

نمایشگاه “امپراتوری گل‌های سرخ”

نمایشگاه “امپراتوری گل‌های سرخ” که با گوشه چشمی به گلستان سعدی چنین نام گرفته از روز چهارشنبه ٨ فروردین/٢٨ مارس درهای خود را به روی علاقه‌مندان فرانسوی می‌گشاید. این نمایشگاه که نگاهی فراگیر به دوران قاجار است در شعبۀ موزۀ لوور در شهر لانس، واقع در شمال فرانسه برپا شده است.

 شعبۀ موزۀ لوور در شهر کوچک لانس که در سال ٢٠١٢ گشایش یافت، تلاش می‌کند تا با این نمایشگاه قاجاریه تعداد مخاطبان خود را در سطح ملی و حتی فراملی گسترش دهد. شهر لانس تا مرز بلژیک کمتر از هشتاد کیلومتر فاصله دارد و بدون شک آوازۀ “لوور” می‌تواند تماشاگران بلژیکی زیادی را به خود جلب کند.

گذشته از موضوع نمایشگاه، شهرت طراح آن نیز حتماً در جلب بیننده مؤثر خواهد بود. کریستیان لاکروا یکی از مشهورترین و در عین حال خوش‌نام‌ترین طراحان مد فرانسوی است که فرهنگ و دانش گستردۀ هنری و تاریخی‌اش و همچنین ظرافتش در طراحی لباس علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. لاکروا در مورد این نمایشگاه به عشق عمیق و قدیمی خود نسبت به هنر شرقی و به ویژه به دورۀ قاجار اشاره کرده و توضیح داده است که در طراحی نمایشگاه به فضای کلی این دورۀ تاریخی و جهان‌بینی‌های ایرانی توجه داشته است.

در نمایشگاه “امپراتوری گل‌های سرخ” بیش از ۴٠٠ اثر قاجاری، از نقاشی گرفته تا جواهر و لباس و وسائل زندگی روزمره به نمایش گذاشته شده است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.