برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرات شهروندان در اهواز و دستگیری چندین تن

جمعه, 10ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

تظاهرات شهروندان در مناطق مختلف اهواز در روز پنجشنبه ۹ فروردین با اعمال خشونت نیروی انتظامی مواجه شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی روز گذشته با تظاهرکنندگان در خوزستان درگیر شدند و ضمن پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله شماری را دستگیر کرده اند.

این تظاهرات که در اعتراض به تبلیغات تبعیض‌آمیز و تفرقه‌افکنانه صدا و سیما صورت گرفته بود، تا پاسی از شب در اهواز ادامه یافت.

از سویی دیگر جوانان منطقه در زویه اهواز نیز با ماموران امنیتی درگیر شدند.

اعتراض جوانان در واکنش به تخریب شبانه خانه‌های مردم محله توسط ماموران بوده است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه که از ۷ فروردین اعتصاب کرده‌اند، همچنین در پی اعلام تعطیلی کارخانه توسط مدیرعامل، پنجشنبه ۹ فروردین در کاروانی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها به شوش رفتند و مقابل فرمانداری تجمع کردند. در پی این تجمع ۶ تن از کارگران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و تعدادی احضار شده‌اند.

این کارگران که اعتصاب ۶ روزه خود را سال ۹۶ با وعده فرماندار شوش مبنی بر پرداخت مطالباتشان پایان داده بودند، خواستار پاسخگویی فرماندار شدند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه که هنوز مزدهای معوقه سال ۹۶ را دریافت نکرده‌اند و به واگذاری زمین‌های کشاورزی شرکت به پیمانکاران نیز معترضند، ۷ فروردین اعتصاب را آغاز کردند.آن‌ها چهارشنبه ۸ فروردین در اعتراض به بی‌تفاوتی مسئولان کارخانه تولید را بطور کامل متوقف و بطور دسته‌جمعی بطرف محل زندگی مدیران راهپیمایی کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.