هاشمی رفسنجانی: جمهوریت و آزادی خواسته‌ اصلی مردم است

چهارشنبه, 2ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

اداره کشور را نباید به دست حوادث و اتفاقات سپرد/ بایدضمن پذیرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبیر و مدیریت‌ها، خواست‌های به حق مردم و شهدا و خانواده‌هایشان را محقق کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی و مسئولین استانی حزب اعتدال و توسعه با تبریک ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسگری(ع)، به مظلومیت و غربت این امام همام اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فراگیر شدن امنیت و توسعه در کشور عراق زائران این امام عزیز بتوانند با آسودگی و امنیت به زیارت مضجع ائمه معصوم در سامرا بروند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم برای پیشرفت کشور خواند و با اشاره به جایگاه و اهمیت احزاب برای اداره کشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است و جای این نیازهای اساسی را شعارها و ادعاهای بزرگ گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگرچه انقلاب اسلامی بدون احزاب شکل گرفت و به پیروزی رسید، اما اداره کشور از همان روز اول بدون تشکّل و حزب آسان نبود، به همین دلیل بیشتر اعضای کابینه دولت موقت از نهضت آزادی و دولت‌ها و انتخابات بعدی با حضور قدرتمند حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اداره کشور را با عقل جمعی موفق دانست و گفت: اگر اداره یک کشور متکی به افراد و جریان‌های خاص شود، نتیجه آن وضع کنونی خواهد بود که هیچ کس مسئولیت مشکلات و معضلات را پذیرا نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: شهدا، ایثارگران و بسیاری از انسان‌های پاک‌باخته، ارزشمندترین دارایی خود را که جانشان بود برای تحقق و حفظ نظام اسلامی هدیه کردند و بر ما واجب است که کفران‌نعمت نکنیم و ضمن پذیرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبیر و مدیریت‌ها، خواست‌های به حق مردم و شهدا و خانواده‌هایشان را محقق کنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جمهوریت و آزادی را از خواسته‌های اصلی مردم و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و افزود: جمهوریت و آزادی بدون تحزب واقعی و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تکیه کنیم و آنها در اداره کشور دخیل باشند، این امر جز در قالب انسجام و هماهنگی حزبی محقق نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به احزاب یادآور شد: مسئولان تشکّل‌ها وا حزاب باید تقویت انسجام تشکیلاتی، آموزش حزبی، کادرسازی و برنامه‌محوری را وجهه همّت خود قرار دهند و با امید و نشاط و صبر و بردباری بر تحولات کشور تأثیر بگذارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اداره کشور را نباید به دست حوادث و اتفاقات سپرد، گفت: پشتوانه تشکیلاتی و حزبی قوای مجریه و مقننه به شکل‌گیری دولت و مجلس کارشناس، کارآمد و مسئولیت‌پذیر خواهد انجامید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آینده کشور را در صورت بهره‌گیری و میدان‌داری احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمین شده خواند و تأکید کرد: امیدواریم با میدان‌داری احزاب مردمی، فراگیر و قدرتمند کشور به تدریج از شرّ شرارت‌های داخلی و خارجی رها و مسیر توسعه، رفاه و پیشرفت هموار گردد.

در ابتدای این دیدار، دکتر محمدباقر نوبخت با ارائه گزارشی از شکل‌گیری حزب اعتدال و توسعه و برنامه‌ها و اهداف این تشکّل گفت: حزب اعتدال و توسعه همواره تلاش داشته است به شعارها و برنامه‌های خود پایبند بوده و علی‌رغم وجود موانع و مشکلات در مسیر فعالیت‌های حزبی، با کمک به مسئولان و ارائه دیدگاه‌های کارشناسانه خود بر تحولات جامعه تأثیر بگذارد.

نوبخت با اشاره به گردهمایی شورای مرکزی و مسئولان استانی حزب اعتدال و توسعه گفت: درصدد هستیم با رسیدن به جمع‌بندی، به صورت فعال و مؤثر در انتخابات ریاست جمهوری آینده حضور و مشارکت فعالانه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.