ممانعت از اعزام دو زندانی بیمار به مراکز درمانی در زندان ارومیه

چهارشنبه, 22ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

داوود و بهاالدین قاسم‌زاده که نسبت برادری با یکدیگر دارند و در زندان مرکزی ارومیه تحمل حبس می‎کنند. هر دو بعلت قطع نخاع و شرایط بد زندان دچار عفونت از ناحیه پا شده اند. هر چند دستور اعزام این دو زندانی به مرکز درمانی خارج از زندان توسط بهداری این مجتمع صادر شده است با اینحال به دلایل نامعلومی مسئولان زندان از اعزام آنها به مرکز درمانی جلوگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، داوود و بهاالدین قاسم‌زاده فرزندان “فیصل” در زندان مرکزی ارومیه محبوس هستند.

این دو زندانی که نسبت برادری با یکدیگر دارند به اتهام قتل در این زندان نگهداری ‌می‌شوند.

گزارش شده است که این افراد قرار بوده در تاریخ ۱۲ فروردین‌ماه ۹۷ بر اساس دستور مسئول بهداری زندان به بیمارستان منتقل شوند ولی تا لحظه تنظیم این گزارش از اعزام این افراد توسط مسئولین ارشد زندان ممانعت بعمل آمده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولان زندان توضیح مشخصی در مورد ممانعت از رسیدگی پزشکی به این دو زندانی نداده اند اما بصورت شفاهی ادعا کرده اند چون این زندانی جرمشان قتل است سربازهارا تحریک می کنند کتکشان بزنند!
این دو زندانی بدلیل قطعی نخاع و شرایط سخت زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده اند. این عفونت در حال گسترش به سایر نقاط بدن این افراد است.”
لازم به اشاره است زندانیان زندان مرکزی ارومیه بدلیل کمبود پرسنل و نبود پزشک در بهداری از مدت ها قبل با مشکلات مشابهی در خصوص درمان و پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

تنها به عنوان نمونه، محمد نظری زندانی سیاسی این زندان مدت ها بدلیل ناراحتی کلیه از خدمات درمانی و پزشکی در این زندان محروم مانده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.