بارندگی شدید باعث سیلاب و آبگرفتگی در شش استان ایران شد

شنبه, 25ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

در پی بارندگی‌های سیل‌آسا، سیلاب در شش استان‌ ایران جاری شده است. سیلاب و آبگرفتگی در شهرها و مناطق شمال استان خوزستان شدیدتر از سایر نقاط گزارش شده است. شماری از مناطق عشایرنشین نیز در اثر جاری شدن سیلاب آسیب دیده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا در گزارش کوتاهی که روز جمعه ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) منتشر کرد، خبر از جاری شدن سیلاب در استان خوزستان داد. افزون بر آن، در گزارش خبرگزاری‌های ایران از جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در پنج استان دیگر نیز سخن رفته است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که در اثر بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا و همچنین در اثر وزش طوفان‌های شدید ظرف ۴۸ ساعت گذشته، تعدادی از استان‌های ایران دستخوش سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند.

بنا بر اظهارات رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین استان‌های فارس و یزد با سیلاب و آبگرفتگی روبه‌رو بوده‌اند.

صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در تکمیل اخبار منتشر شده از سوی برخی از خبرگزاری‌ها از جاری شدن سیلاب در شهرهای شمالی این استان خبر داده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در همین رابطه از آماده‌باش نیروهای این سازمان خبر داد. او گفت: «در پی پیش‌بینی‌های هواشناسی و دستور ستاد مدیریت بحران خوزستان درباره وضعیت جوی شهرهای شمال استان و بارندگی در اواخر هفته، جمعیت هلال احمر خوزستان از دو روز پیش برای مواجهه با هرگونه سیلاب احتمالی در آماده‌باش قرار گرفت.»

مناطق آبگرفته در استان خوزستان

بخش‌های عشایرنشین استان خوزستان و جمله بخش هتی در شهرستان لالی، منطقه صالح‌شهر در گتوند، منطقه گلگیر در مسجدسلیمان از جمله نقاطی هستند که در اثر بارش سنگین روزهای گذشته، دچار آبگرفتگی شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از آسیب دیدن بخش‌های عشایری در شمال استان خوزستان خبر داد. به‌ویژه تعدادی از عشایر کوچ‌رو که در مناطق مختلف هتی پراکنده هستند، در اثر این سیلاب و آبگرفتگی آسیب دیده‌اند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی در ۲۴ شهر و روستا خبر داده است. بر اساس اظهارات او، ۳۰ تیم عملیاتی، متشکل از ۹۴ امدادگر و نجاتگر و ۱۲۱ نفر داوطلب به مناطقی که در اثر جاری شدن سیلاب آسیب دیده‌اند، اعزام شده‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.