اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق نرسید

سه شنبه, 28ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

آلمان، فرانسه و بریتانیا بر سر تحریم‌های جدید علیه ایران پافشاری دارند، اما وزیران خارجه این سه کشور نتوانستند سایر اعضای اتحادیه اروپا را قانع کنند. ایتالیا به دلیل نگرانی از زیان‌های اقتصادی با این طرح مخالف است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌رغم فشار شدید از سوی آمریکا نتوانستند بر سر تحریم‌های تازه در قبال ایران به توافق برسند.

در دیداری که وزیران این اتحادیه روز دوشنبه (۱۶ آوریل) در لوگزامبورگ داشتند، آلمان، فرانسه و بریتانیا موفق نشدند تردید کشورهایی مانند ایتالیا را بر سر درست بودن تحریم‌های تازه علیه ایران برطرف کنند. قرار است گفت‌وگوها بر سر این موضوع ادامه یابد.

قرار بود در نشست امروز فهرست جدیدی شامل اشخاص حقیقی و شماری از شرکت‌های ایرانی پس از تصویب وزیران خارجه اتحادیه اروپا مشمول تحریم شوند.

صبح دوشنبه سایت خبری اشپیگل از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ خبر داد و نوشت که آن‌ها در نظر دارند به پیشنهاد کمیته سیاسی و امنیتی، شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کنند. دلیل این اقدام آن‌ها ادامه حمایت‌های ایران از بشار اسد و عملیات نظامی حکومت سوریه علیه شهروندانش است.

آلمان، فرانسه و بریتانیا که نقش مهمی در رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ایفا کرده‌اند، استدلال می‌کنند که این اقدام اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های جدید، در واقع تلاشی است برای نجات برجام.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.