تلگرام در ایران؛ کانال آیت‌الله خامنه‌ای و معاون اول رئیس جمهور تعطیل شد

چهارشنبه, 29ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

هم‌زمان با افزایش تلاش‌ها برای بستن شبکه تلگرام در ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ نشر و آثار آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که فعالیتش را در این شبکه متوقف کرده است.

کانال تلگرام رهبر ایران که تا صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین، بیش از یک میلیون عضو داشت، اعلام کرده که “برای رفع انحصار پیام‌رسان تلگرام” و حمایت از شبکه‌های داخلی، از این به بعد در پیام‌رسان‌های داخلی گپ، آی‌گپ و سروش فعالیت خواهد کرد.

در اطلاعیه دفتر رهبر ایران پیش‌بینی شده که شبکه تلگرام متوقف خواهد شد هرچند تاریخی برای آن اعلام نشده است.

دفتر رهبر ایران اعلام کرده که “پیش از شروع برنامه رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام” فعالیت خود را در این شبکه متوقف می‌کند.

شماری دیگر از مقام‌ها و نهادها از جمله اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و دفتر اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری هم تلگرام را ترک کرده‌اند.

بر اساس اخباری که در یک ماه گذشته از قول مقام‌های مختلف در ایران منتشر شده، هر لحظه امکان دارد تلگرام در ایران مانند روسیه بسته شود.

صبح امروز، اختلال کوتاهی در این پیام‌رسان باعث نگرانی کاربرانی شد که برای امور روزانه خود به این شبکه متکی هستند. این اختلال بعد از یک ساعت رفع شد.

رهبر ایران چند روز پیش در راستای تشویق ایرانیان به استفاده از شبکه‌های داخلی، تعرض به امنیت و حریم آنها در این شبکه‌ها را حرام شرعی اعلام کرد.

دیدار چند روز پیش رهبر ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی که در آن تجاوز به حریم شهروندان در پیام‌رسان‌ها ‘حرام’ اعلام شد

دفتر اطلاع‌رسانی رهبر در شبکه‌های دیگر مانند اینستاگرام و توییتر همچنان فعال است و آخرین مطلب اینستاگرام آیت‌الله خامنه‌ای که نزدیک دو میلیون دنبال‌کننده دارد، اوایل روز چهارشنبه ۲۹ فروردین منتشر شده است.

علاالدین بروجردی، نماینده مجلس ایران که خبر بسته شدن تلگرام تا اواخر فروردین ماه را اعلام کرده بود، کانال تلگرام خود را “به پیروی” از دفتر رهبر بسته و اعلام کرده که به شبکه‌های پیام‌رسان داخلی نقل مکان خواهد کرد.

https://twitter.com/search?q=%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D9%82%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C&src=typd

تلگرام در حال حاضر پرطرفدارترین پیام‌رسان در ایران است و تعداد کاربران آن بیش از ۴۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود..

مقام‌های ایران می‌گویند تلگرام در صورتی می‌تواند به فعالیت ادامه دهد که خود را با قوانین داخل ایران سازگار کند.

در گذشته ایران خواستار انتقال سرورهای تلگرام به این کشور شده بود اما مدیر تلگرام با آن موافقت نکرد.

روسیه از دو روز پیش با حکم دادگاه فعالیت پیام‌رسان تلگرام را در این کشور متوقف کرد.

پاول دوروف مدیر تلگرام می‌گوید دولت روسیه تا کنون آی‌پی و دسترسی ۱۵ میلیون کاربر را به تلگرام بسته است اما با این حال این اقدام تا کنون تاثیر چندانی در میزان مخاطبان آن نداشته است چون کاربران به فیلترشکن رو آورده‌اند.

آقای دوروف که خود روسی است اما در خارج از روسیه زندگی می‌کند، گفته “جنبش مقاومت دیجیتال” را ایجاد و میلیون‌ها دلار برای گذشتن از سد سانسور و تقویت اطلاع‌رسانی هزینه خواهد کرد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.