خامنه‌ای خواستار “تهاجم” در جنگ اطلاعاتی با “دشمن” شد

پنجشنبه, 30ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مسئولان وزارت اطلاعات آنان را تشویق به انقلابی ماندن کرد. خامنه‌ای اظهار داشت که ایران در یک جنگ وسیع اطلاعاتی قرار دارد که باید در این عرصه تهاجمی عمل کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۹ فروردین (۱۸ آوریل) در دیدار با وزیر، مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات از آنها خواست تا “انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند”. او گفت “در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناح انقلاب است”.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خامنه‌ای در جریان این دیدار تصریح کرد که “نظام اسلامی” در یک “جنگ اطلاعاتی وسیع با دشمنان” قرار دارد که محور اصلی آن “نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان” و “تغییر باورهای مردم” است.

رهبر جمهوری اسلامی بر لزوم “تهاجم” در این جنگ تاکید کرد و گفت: «در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.»

او تصریح کرد: «اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده‌اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.»

خامنه‌ای سرویس‌های جاسوسی را محور اصلی این “جنگ” دانست و گفت: «دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به‌رغم همه امکانات خود، تا به‌حال نتوانسته‌اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.»

این سخنان خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که بیشتر کسانی که به دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی دستگیر می‌شوند متهم به جاسوسی شده‌اند. در آخرین نمونه، فعالان زیست‌محیطی و حتی معاونت امور پژوهش و بین‌الملل سازمان محیط زیست، کاوه مدنی، متهم به جاسوسی شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی شیوه‌ها و روش‌های مختلف سرویس‌های اطلاعاتی “دشمن” را متنوع و از “نفوذ و سرقت اطلاعات”، “تغییر محاسبات تصمیم گیران” و “تغییر باورهای مردم” تا “ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی” و “ایجاد آشفتگی‌های امنیتی” دانست.

خامنه‌ای نوسانات شدید اخیر در بازار ارز را نیز نتیجه همین “جنگ” دانست و گفت: «هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.»

بیشتر بخوانید: دستگیری ۹۰ نفر در عملیات مقابله با “مخلان بازار ارز”

خامنه‌ای در حالی مدعی دخالت بیگانگان در بازار ارز ایران می‌شود که کارشناسان اقتصادی دلایل محکم سیاسی و اقتصادی برای این امر قائلند؛ از جمله عدم ثبات اقتصادی بازار ایران، تورم، خروج سرمایه‌ها و نیز نزدیک شدن به مهلت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج آمریکا از برجام (۱۲ مه).

خامنه‌ای همچنین رهبری را بخشی از نظام جمهوری اسلامی و نه خود آن دانست. این سخنان ظاهرا پاسخی است به منتقدانی که معتقدند کل نظام جمهوری اسلامی در ید قدرت رهبری آن قرار دارد و حتی نهادهای انتخابی مثل مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز در مخالفت با نظر رهبری قادر به انجام کاری نیستند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.