محمدرضا جلایی‌پور بازداشت شد

پنجشنبه, 30ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

محمدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب چهارشنبه شب بازداشت شد. وی با حکم دادسرای ناحیه ۳۳ مستقر در زندان اوین بازداشت شده ولی هنوز از علت این بازداشت اطلاعی در دست نیست. جزئیات بازداشت محمدرضا جلایی‌پور از زبان پدرش.

محمدرضا جلایی‌پور، جامعه‌شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب شامگاه چهارشنبه (۲۹ فروردین / ۱۸ آویل) در تهران بازداشت شده است. ماموران او را حوالی ساعت ۱۰ شب در نزدیکی دفتر محمد خاتمی در خیابان یاسر تهران بازداشت کرد‌ه و سپس برای تفتیش محل سکونت به منزل پدری برده‌اند.

حمیدرضا جلایی‌پور، پدر محمدرضا جلایی‌پور در یک فایل صوتی در کانال تلگرام خود درباره بازداشت فرزندنش می‌گوید: «محمدرضا مدتی است که در دماوند روی کتابی کار می‌کند. امروز – چهارشنبه – بعد از ظهر به تهران امده بود. ساعت شش بعد از ظهر به دفتر آقای خاتمی در سه راه یاسر می‌رود. ساعت ۱۰ شب که بیرون آمده بود، چند نفر او را بازداشت می‌کنند.»

حکم بازداشت را  دادسرای ناحیه ۳۳ مستقر در زندان اوین صادر کرده و گفته می‌شود ماموران بازداشت نیز از اطلاعات سپاه بوده‌اند. پس از بازداشت محمدرضا جلایی‌پور او را برای بازرسی محل سکونتش به خانه پدرش می‌برند.

حمیدرضا جلایی‌پور در این باره می‌گوید: «ساعت ۱۱ و نیم شب دو تا پرشیا و دو تا موتور آمدند به خانه ما، که خانه قدیمی و خانه پدری ماست در کوچه شهید جلایی‌پور. آمدند تو و ما پرسیدیم شما کی هستید؟ چه کاره‌اید، حکم‌تان را نشان بدهید؟ بعد یک حکمی نشان دادند. نگداشتند که بخوانم. یک کلمه توش بود که با دیدنش اعصابم خرد شد. حکم از شعبه یک دادسرای شماره ۳۳ دادسرای شهید مقدسی مستقر در زندان اوین بود. آقایی به نام زراعت‌کار امضا کرده بود. در حکم نوشته شده بود که مراجعه کنید به مخفیگاه نامبرده.»

حمیدرضا جلایی‌پور در ادامه می‌افزاید: «من گفتم آقا چه مخفی‌گاهی؟ اینجا خونه جلایی‌پورها و نام کوچه هم شهدای جلایی‌پور است. این خونه بابای ماست، همان بابایی که بچه‌هاش در جنگ شهید شدند.»

به گفته آقای جلایی‌پور دو خودرو با چندین نفر مامور نیز برای جستجوی محمدرضا به دماوند رفته بودند.

محمدرضا جلائی‌پور (متولد ۱۳۶۱) فعال سیاسی، جامعه‌شناس، رتبه یک کنکور سراسری سال ۱۳۸۰ در رشته علوم انسانی و دارنده مدال طلای المپیاد ادبی در سال ۱۳۷۹، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دین در دانشگاه اکسفورد و مدیر و بنیانگذار پویش موج سوم (کمپین حمایت از خاتمی و موسوی) در انتخابات ۱۳۸۸ و فرزند حمیدرضا جلایی‌پور است. او پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ سه بار دستگیر شد و مجموعا پنج ماه را در بازداشت انفرادی به سر برد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.