جنجال بر سر “پارتی” در برج سلمان مشهد: رییس اداره ارشاد دستگیر شد

جمعه, 31ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

رادیو زمانه، سه شنبه شب ۲۸ فروردین در یک مراسم قرعه‌کشی برای اهدای جایزه به خریداران یک مرکز خرید در مشهد کنسرتی برگزار شد و چند نفر رقصیدند. معاون دادستان مشهد اعلام کرده که کاظم دبیری، معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد به دلیل آنچه «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان» در این شهر خوانده شده، بازداشت شده‌ است. همزمان عده‌ای از اهالی مشهد جلوی اداره ارشاد این شهر تحصن کرده‌اند و می‌گویند به اتفاقات سه شنبه شب اعتراض دارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفته پیگیر وضعیت رئیس اداره ارشاد مشهد است و خبری از او که برای جلسه به دفتر معاون دادستان رفته بود ندارد.

سعید سرابی، مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفته: «ما از کانال‌های گوناگون در حال پیگیری وضعیت ایشان هستیم و هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

به گفته مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسئول حفظ نظم در برنامه‌ها و مراسمی نظیر آنچه در برج سلمان انجام شد بر عهده اداره اماکن نیروی انتظامی است و اداره ارشاد در این حوزه مسئولیتی ندارد. در همان حال، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد طی مکاتبه‌ای با دادستانی مشهد از خاطیان و متخلفین برج سلمان شکایت کرده است.

اداره فرهنگ و ارشاد مشهد اعلام کرده که محمد کاظم دبیری، موسسه مجری و مدیریت برج سلمان به تعهدات خود عمل نکرده که این امر موجب تخلفاتی در اجرای برنامه شده است.

بر همین اساس، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اعلام کرده با توجه به تخلفات انجام گرفته در مراسم قرعه کشی برج سلمان و نامه معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هیچ گونه مجوز فعالیت فرهنگی برای این برج و موسسه مجری صادر نخواهد شد.

دبیر هیأت مدیره برج سلمان هم گفته که مراسم قرعه‌کشی‌ سه‌شنبه شب قانونی بوده و مجوز داشته است.

محسن افشار توضیح داده که این مراسم طبق روالی که در خیلی از مجتمع‌های تجاری در سطح مشهد، کشور و دنیا وجود دارد برای قرعه کشی برنده یک دستگاه ماشین انجام شده و اینکه گفته می‌شود مراسم مربوط به افتتاح فروشگاه لباس زیر بوده، صحت ندارد.

به گفته افشار، در این مراسم‌ قرعه‌کشی هر بار یک هنرمند که مجوز دارد و از لحاظ قانونی مورد تایید است دعوت می‌شود و حتی آهنگ‌هایی که انتخاب می‌شود مجوز ارشاد را دارند. تاکنون حدود ۱۰ مراسم برگزار شده و اتفاق خاصی هم در آنها رخ نداده است.

دبیر هیأت مدیره برج سلمان درباره فیلم‌هایی که از این مراسم در فضای مجازی منتشر شده، گفته: «در مراسمی که حدودا ۱۰ الی ۱۲ هزارنفر آمده‌اند ممکن است یکی دو نفر هم کاری خلاف موازین جمهوری اسلامی انجام دهند اما ما مشکل خاصی را مشاهده نکردیم. فیلم‌ منتشر شده یک فیلم ۱۰-۲۰ ثانیه‌ای است که ممکن است هر کس با هر هدفی این فیلم را گرفته باشد اما این فیلم دلیل بر اینکه تمام افراد حاضر در جشن چنین کاری را انجام داده‌اند، نیست. خود اعضای هیأت مدیره برج سلمان افراد مذهبی‌ هستند که با بی‌حجابی مخالفند، خانواده‌های خود ما محجبه هستند.»

افشار انتشار این فیلم‌ها را نقطه مقابل نهی از منکر و ترویج اینگونه مسائل دانسته و گفته جشنی که برگزار شده جشنی عادی بوده و حواشی ایجاد شده برای این جشن توسط «یکسری از آدم‌هایی که می‌خواهند از هر کاهی کوه بسازند و در هر مساله‌ای جو ایجاد ‌کنند»، درست شده است.

View this post on Instagram

#اجرای#محسن_ابراهیم_زاد#در#برج_سلمان#مشهد @mohsenebrahimzadeh @mehdi_kord @mahyarkord @abas_baran @mahmoodsecurity @mostafamomenii @meysamakbari_music @meysamhajiabbasi @faridnazdikbin35 @tvmusicone @mohsenebrahimzadeh66 #mohsen_ebrahim_zadeh #محسن_ابراهیم_زاده #مهدی_کرد #محمود_گل_محمدی #مهیار_کرد #بهترین_بادیگارد_دنیا #اقای_خاطره_ساز_موسیقی #عشق_ترین_ها #ما_با_همیم #صدای_نو #عشق_جان #آقای_خاص #آقای_خاص_موسیقی #مهربون #جذاب #عشق

A post shared by 👑𝐌𝐨𝐡𝐚𝐞𝐧𝐞𝐛𝐫𝐚𝐡𝐢𝐦𝐳𝐚𝐝𝐞𝐡𝐟𝐚𝐧👑 (@mohsen.ebrahimzadeh.original1) on

قرار است هیات مدیره این برج فیلم‌هایی را که خود تهیه کرده به اداره اماکن تحویل بدهد.

دبیر هیأت مدیره برج سلمان خبر احضار شدن اعضای هیأت مدیره این برج به دادگاه و پلمب این مجموعه را تکدیب کرده است.

چند سال است که برگزاری کنسرت در شهر مشهد ممنوع شده است. غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد اعلام کرده که برگزاری کنسرت در مشهد به صلاح نیست. او از هنرمندان موسیقی ایرانی خواسته است که شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت‌هایشان انتخاب کنند.

تاکنون کنسرت هنرمندانی مانند سالار عقیلی، شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان رضوی به بهانه پیشگیری از «اتفاقات اخلاقی ناگوار» لغو شده است. احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفته بود مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست،

امام جمعه مشهد از ساکنان مشهد خواسته بود که اکر کنسرت می‌خواهند از این شهر به شهر دیگری بروند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.