شوخی با امام رضا کار دست خبرنگار اصلاح طلب داد!

سه شنبه, 4ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن


توانا، «امیرحسین میراسماعیلی» روزنامه‌نگار «اصلاح‌طلب» روزنامه «جهان صنعت» با انتشار پستی توئیتری با «امام رضا» شوخی کرد و خشم اصولگرایان و کاربران به اصطلاح «ارزشی» را برانگیخت.

او در توییت خود نوشته بود: «درباره علت شهادت امام رضا دو تا روایت هست که یکیش میگه ایشون با خوردن انگور مسموم شدن و دیگری میگه علتش آب انار بود، پس صددر صد ایشون به آب انگور و چیپس و ماست هم علاقه داشتن، اونوقت علم‌الهدی میگه رقص و موسیقی هتک حرمت به امام رضاست! برو خالی نبند امام رضا از خودمونه بابا!»

خبرگزاری فارس نیز امیرحسین میراسماعیلی را «خبرنگار هتاک» خوانده است و خبر از احضار او به دادسرای فرهنگ و رسانه داد: «خبرنگار هتاک اصلاح‌طلب که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت».

از: گویا

*****

امیرحسین میراسماعیلی تاکید کرده که قصد توهین به امام هشتم شیعیان را نداشته است

رسانه‌های ایران از دستگیری امیرحسین میراسماعیلی خبرنگار روزنامه اقتصادی «جهان صنعت» به اتهام توهین به امام هشتم شیعیان خبر داده‌اند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، بدون نام بردن از این خبرنگار روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت به نقل از «یک منبع آگاه امنیتی» گزارش داد که او قصد داشت ایران را به مقصد گرجستان ترک کند، اما در فرودگاه «امام خمینی» دستگیر شد.

این گزارش عنوان می‌کند که خبرنگار مورد اشاره روز دوشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، خبری که همان روز در رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری «تسنیم» بازتاب یافته بود.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از مقامات قضایی استان خراسان رضوی بازداشت آقای میراسماعیلی را بدون اشاره به نام وی تایید کرده و او را «خبرنگار هتاک به ساحت امام رضا» نامیده است.

امیرحسین میراسماعیلی به تازگی توئیتی در انتقاد از مخالفت‌های احمد علم الهدی امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر منتشر کرده بود که از آن توهین به امام هشتم شیعیان تعبیر شده است.

وی اما ضمن حذف آن توییت تاکید کرد که قصد توهین نداشته و او خود مسلمان و شیعه است و فقط می‌خواسته است که از علم‌الهدی انتقاد کند.

وی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «قصد بنده از آن توئیت، نقد اتفاقات پیش آمده در مشهد مقدس به زبان امروزی و عامیانه قابل درک برای نسل جوان بوده است. (نقد دیدگاه آقای علم‌الهدی در مورد موسیقی و کنسرت) ولی متاسفانه بعد از انتشار توئیت متوجه شدم کلمات به کار رفته منظور دیگری را رسانده است».

آقای میراسماعیلی در ادامه، درخواست «عفو و بخشش» کرده و همزمان در توئیت دیگری خبر داده که به خاطر نوشته خود «تهدید به اسیدپاشی و قتل» شده است.

احمد علم‌الهدی تمام شهر مشهد را صحن امام هشتم شیعیان نامیده و تاکید کرده که به همین خاطر نباید در این شهر هیچ کنسرتی برگزار شود. وی اما سال گذشته فراتر از مشهد، عنوان کرد که با اساسا با برگزاری کنسرت در همه جای ایران مخالف است.

آقای علم‌الهدی به تازگی نیز به «مراسم رقص و شادی» در برج سلمان شهر مشهد به شدت اعتراض کرده است که نوشته امیرحسین میراسماعیلی درباره «اتفاقات پیش آمده در مشهد» به این مسئله اشاره دارد.

این روزنامه‌نگار در توئیت خود که از آن تعبیر به توهین شده است، نوشته بود: «درباره علت شهادت امام رضا دو تا روایت هست که یکیش میگه ایشون با خوردن انگور مسموم شدن و دیگری میگه علتش آب انار بوده٬ پس صد در صد ایشون به آب انگور و چیپس و ماست هم علاقه داشتن٬ اونوقت علم الهدی میگه رقص و موسیقی هتک حرمت به امام رضاست! برو خالی نبند اما رضا از خودمونه بابا».

آخرین توئیت آقای میراسماعیلی بعدازظهر سه‌شنبه منتشر شد که بسیار کوتاه است: «بازداشت شدم».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.