تداوم بازداشت و بی خبری از آخرین وضعیت صادق قیصری

پنجشنبه, 6ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

صادق قیصری، دانشجوی سابق دانشگاه شهید بهشتی که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، روز درگیری دراویش با نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بازداشت شد، بیش از دو ماه است که در زندان فشافویه محبوس است و در تماس تلفنی با نزدیکانش اعلام کرده که نیازمند خدمات درمانی است. این دانشجو هیچ گونه نقشی در اتفاقات خیابان پاسداران نداشته و تنها به دلیل اینکه در آن روز در اطراف خیابان گلستان هفتم حضور داشته بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صادق قیصری دانشجوی سابق دانشگاه شهید بهشتی است که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، روز درگیری دراویش گنابادی و نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این باره به هرانا گفته است: “متأسفانه علیرغم پیگیری‌ها، هنوز هم صادق قیصری در بلاتکلیفی به سر می‌برد. او بیش از دو ماه است که در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ یا زندان فشافویه، زندانی است و در تماس با خانواده‌اش گفته که نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. مدتی دبیر بخش اندیشه روزنامه ستاره صبح نیز بود. در روز ۳۰ بهمن و در حوالی خیابان پاسداران و در زمان درگیری نیروهای انتظامی با دراویش بازداشت شد و علیرغم اینکه هیچ نقشی در درگیری‌های صورت گرفته نداشت، فقط به دلیل حضور در آن اطراف، بازداشت شد. از لحاظ فکری هم هیچ سمپاتی نسبت به دراویش نداشت”.
این فعال دانشجویی سابق در تماس با نزدیکانش اعلام کرد که بر اثر ضربات وارد شده به سر خود در زمان بازداشت وضعیت جسمانی خوبی نداشته و نیازمند خدمات درمانی است و چندین بار در خواب مورد حمله عصبی قرار گرفته است.

خانواده این دانشجوی زندانی ضمن اعلام نگرانی از وضعیت فرزندشان اعلام کردند که علیرغم پیگیری‌های فراوان همچنان موفق به اقدام حقوقی موثری برای او نشده‌اند.

صادق قیصری در دوران دانشجویی دبیر بخش اندیشه روزنامه “ستاره صبح” بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.