آمدنیوز: بقایی در زندان: ماجرای ۱۵۰ میلیارد دلاری که به خارج از ایران منتقل شده را افشا خواهم کرد

شنبه, 8ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن


روز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۶، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، در نامه‌ای به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، از سکوت او درباره پرونده حمید بقایی انتقاد کرده و گفته کاملا آماده است «مراودات کاری» بین خود و آقای سلیمانی را منتشر کند. پس از انتشار این نامه در حالی‌که انتظار می‌رفت پاسخی رسمی از سوی «قاسم سلیمانی» به نامه‌ی احمدی‌نژاد داده شود، وی ترجیح داد نسبت به تهدید محمود احمدی‌نژاد سکوت اختیار کند و از کنار آن به طور آهسته بگذرد.

یک کانال تلگرامی با انتشار مطلبی در خصوص بازداشت «حمید بقایی» پرده از واقعیت‌هایی برداشته که منابع خبری «آمدنیوز» در سازمان اطلاعات سپاه، محتوای آن را تأیید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه (ساس) در یک جلسه خصوصی پیرامون پاسخ دادن به ادعاهای حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد گفته است: «این موضوع یکبار در حضور حاج قاسم بحث شد. ایشان گفتند جواب دادن به بقایی مانند چوب فرو کردن در لانه‌ی زنبور است».

یک منبع مطلع در سپاه نیز در خصوص سکوت این نهاد نظامی – امنیتی در مقابل ادعاهای حمید بقایی گفته است: «حمید بقایی از طریق اطرافیانش پیغام داده است که چنان‌چه سپاه بخواهد پاپیچ وی شود، موضوع یکصدوپنج میلیارد دلار و ماجرای ‘رودساز’ را علنی خواهد کرد».

اشاره آقای بقایی به موضوع یکصدوپنج میلیارد دلار، مربوط به دوره احمدی‌نژاد است که قرار بود یکصد و پنج میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به حساب صندوق ذخیری ارزی کشور واریز شود، اما این مبلغ نه تنها هیچ‌گاه واریز نشد بلکه صرف هزینه‌های برون مرزی نیروی قدس گردید. ماجرای «رودساز» نیز اشاره به فردی به‌نام «دکتر حبیب رودساز» از نفرات مورد اعتماد بیت رهبری است که توسط «علی‌اصغر میرحجازی» به «احمدی‌نژاد» معرفی شد.

«رودساز» مأموریت داشت که بدون برجا گذاشتن هیچ اثری، حساب‌های بانکی متعددی را در خارج از کشور ایجاد کند. بیشتر این حساب‌ها در کشورهای عراق، مالزی، سنگاپور، ترکیه، اوکراین، روسیه سفید و آلمان به نام نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای از جمله «محمد محمدی گلپایگانی»، «علی‌اصغر میرحجازی»، «سردار محمدرضا نقدی»، «وحید حقانیان»، «حسین طائب»، «علی‌اکبر ولایتی»، «حسین شریعتمداری» و برخی از فرماندهان سپاه قدس که در وزارت‌ امور خارجه کار می‌کردند مانند «حسن دانایی‌فر» و «نصیر باغبان» ایجاد شده است.

دکتر رودساز مدتی نیز رئیس بانک خصوصی وزارت اطلاعات به‌نام «مؤسسه مالی- اعتباری امین» نیز بوده است.

«آمدنیوز» مدارکی را در اختیار دارد که در حال تکمیل گزارش دقیق آن است. در این مدارک که توسط منابع خبری «آمدنیوز» از مجاری بین‌المللی استخراج شده، بسیاری از عملیات‌های مالی «سیدمجتبی خامنه‌ای» که توسط «واسطه‌ها» انجام می‌شود، برای نخستین‌بار افشا خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.