نماینده شیروان در مجلس: بیش از ۳۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند/تمرکزگرایی عمده علت شیوع حاشیه نشینی در مشهد

یکشنبه, 9ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند، افزود: این در حالی است که نسبت استاندارد حاشیه‌نشینی در کلانشهرها یک به هشت است.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند/تمرکزگرایی عمده علت شیوع حاشیه نشینی در مشهد
عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین است، گفت: این در حالی است که نسبت استاندارد حاشیه نشینی در کلانشهرها یک به هشت است؛ علت اصلی شیوع حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد سهل انگاری مسئولان نسبت به تمرکززدایی است که در حال حاضر نمی توان نسبت به کنترل مهاجرت و حاشیه نشینی در استان‌های خراسان رضوی و شمالی اقدام کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از شیوع حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد، یادآور شد: سوء مدیریت، تقسیم ناعادلانه بودجه و ثروت در نقاط مختلف استان و شهرستان‌ها و همچنین توزیع نامناسب امکانات رفاهی و بهداشتی در روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته از عوامل شیوع حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: زمانی که مسئولان باید به فکر تمرکززدایی و رعایت عدالت باشند نبودند، زمانی که باید به تمامی شهرهای استان خراسان توجه می شد نشد و در این رابطه به جای توجه به تمامی شهرهای استان توجهات بیشتر به سمت مشهد جلب شد که این موضوع افزایش حاشیه نشینی و همچنین شیوع مهاجرت به این کلانشهر را به دنبال داشته است.

عزیزی با انتقاد از اینکه معضل حاشیه نشینی در مشهد ثمره سیاستگذاری های اشتباه است، تصریح کرد: در حاشیه نشینی احتمال دچار شدن به آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است؛ هر چند با تاکیدات مقام معظم رهبری، وزرای بهداشت و راه و شهرسازی اقداماتی را در زمینه ارائه امکانات بهداشتی و خدماتی به حاشیه نشینان داشته اند اما به دلیل آنکه در گذشته نسبت به ارائه امکانات به حاشیه نشین بی توجهی شد در حال حاضر این امکانات کافی نبوده و نیازمند خدمات رسانی بیشتری هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت حاشیه‌نشینی مشهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان را به همراه دارد، تصریح کرد: برای کاهش حاشیه نشینی باید به توزیع متوازن امکانات در شهرهای استان، تمرکززدایی از مشهد و همچنین توسعه عدالت در تمامی شهرها توجه کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه حاشیه نشینی در بجنورد بیش از ۳۰ درصد است، یادآور شد: این تعداد حاشیه نشین به دلیل بی توجهی به شهرستان ها و روانه شدن امکانات به مرکز استان ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروزه معیشت مردم دغدغه ای جدی است، تصریح کرد: عاجز بودن مردم در تامین معیشت عوارض زیادی را به همراه داشته و به آسیب های اجتماعی دامن می زند و چنانچه مردم مشکل معیشت داشته باشند ممکن است خلاف رویه عمل کرده و فضا برای سوء استفاده از چنین افرادی به آسانی فراهم شود بنابراین افراد در جامعه ای که از رفاه مناسب برخوردار است باید دارای شغل و بیمه رایگان باشند و اگر به چنین مواردی توجه نشود جامعه دستخوش آسیب های اجتماعی خواهد شد./


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.