ضیاء مصباح: انتظاری بحق

یکشنبه, 16ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

(ضیاء مصباح – عضوشورای مرکزی جبهه ملی ایران)

 دوستان علاقمند به مسائل ملی میهنی در این روز گار پر فراز و نشیب درگیر موضوعات گوناگون داخلی، منطقه ای و جهانی، دلواپسانه جویای موضع گیری و ارایه راه حل برون شد از مخمصه ها با حداقل هزینه بدون لطمه به منافع ملی و تلفات مادی و انسانی بوسیله «جبهه ملی ایران» قدیمی ترین، خالص ترین و پاکترین تشکیلات سیاسی کشورمان، میباشند.

این انتظار بحق که میتواند حداقل وظیفه رهروان وادی میهن دوستی و پیروان مرد صدیق و مبری از هر گونه آلودگی و معتقد به پندار نیک، رهبر واقعی ملت ستمدیده ایران، بزرگ مرد «شادروان دکتر محمد مصدق» با پیشینه قوی ملت دوستی و ملت خواهی – بشمار آید، نه دور از انتظار است و نه فراموش شدنی یا تحت تاثیر شرایط وانفسای فعلی قرار داشتن …

با در نظر گرفتن چگونگی ها یعنی:

&- اختلاف سلیقه ها در وادی سیاست «با این کم و کیف و اوضاع اجتماعی درون کشور» حتی «در میان خواص» با همه ایراد واشکال، چندان دور از انتظار نیست و با نبود آزادی های سیاسی مصرح در قانون، با حکومت متعصب استوار برایدئولژی و طرفداران رانت جو در همه بخشها – چنین بینشی در کمال حیرت – عادی بشمار میاید!!.

&- تفسیرهای محفلی «به مفهوم سوپاپ اطمینان» مشابه عملکرد رادیوها و وسایل ارتباط جمعی جهت دار فارسی زبان «خارج از کشور» کمک موثری به ابقاء حکومت داشته آنرا بفال نیک گرفته اند.

 &- دست به قلم ها ی دگر اندیش درون سیستم که روزگاری با بالا رفتن از دیوار سفارت امریکا بنیان تفرقه و دشمن پنداری را بنا نهادند، امروز با تحلیل و تعبیر رخ دادها بعنوان صاحب نظر «گاه متضاد و حسب حال و اقتضاء» برفرورفتن سر- بزیر برف اصرار میورزند.

&- این جماعت برخوردار از امتیازات تحصیلی و رانت در قامت نماینده مجلس – قانون رابرای تثبیت منافع خود تغیرداده، با برخورداری از مواهب گوناگون که مهمترین ان «با معیارهای اصلاح طلبانه» خودی بودن است، در قامت نیروهای ملی وطن خواه!! داد سخنها میدهند و…..

با این تشریح اعلام مواضع «جبهه ملی ایران» (هر چند در اطلاعیه ها و نشریه «پیام جبهه » و دیگر مقالات، مصاحبه ها در مطبوعات درون و بیرون کشور با ادبیات صریح و بطور مفصل امده ) … ورود به صحنه عمل و ارایه پیشنهاد در مسیر مرتفع ساختن نا هماهنگی ها، ارایه طرح و برنامه بوسیله اندیشمندان ناظر، آگاه، متفکر، نگران و دلسوز مام میهن – موکول شده است.

 در این رابطه چهره های برتر اجتماعی در دسترس – مزین به عنوان ملی معتقدند که:

سیستم فاقد بینش حد اقلی که چنین محصولی را در تمامی زمینه های مادی و معنوی ببار اورده سیر قهقرایی را بسرعت طی و در بی کفایتی مطلق، بر کناری خود را با طرح رفراندم و یا تغییر دولت با امید به جابجایی ارام و بدون بازخواست، رقم میزنند.

 هزینه تحول واقعی بر اساس خواست ملت با اشراف حتی توده مردم در گیر معاش روزانه، در حداقل ممکن با گستردگی وسایل ارتباط جمعی، پیش بینی میشود – همچنانکه هموطنان ساکت، ناظر و هشیار حاضربه نابودی سرمایه های ملی در سخت ترین شرایط اقتصادی نشده و از درگیری های تصنعی خیابانی پر هیز دارند.

 رشد نسبی و کمی محسوس، برامده از در امد نفت و کوشش احاد جامعه در پوشش نیروی انسانی، مبرااز هر گونه وابستگی و سهم خواهی و تدارک زندگانی شرافتمندانه میباشد.

 بیقین با ببار نشستن درایت اندیشمندان – به موقع توسعه واقعی کشور با زیرساختهای موجود ناشی ازفرهنگ دیرین ایرانی تکامل خواهد یافت.

 «جبهه ملی ایران» با کارنامه درخشان و شناخته شده، با فایق آمدن بر تفاوت سلیقه ها، رفع دو گانگی «در عمل و اندیشه» و وحدت اصولی، در صحنه عمل، با نگاه مثبت به اینده، بموقع با پرهیز از هرگونه احساسات، برنامه های مدون تکمیلی خود را ارایه خواهد داد.

 اطاق فکر«جبهه ملی ایران» صرفا برمبنای منافع کشور، متشکل از بخردانی برامده از نطام دانشگاهی علمی معتبر داخلی و بین المللی، با تجارب کافی، مسلح به تکنولژی روز، در پختگی کامل سنی، بدون نیاز مالی یا مقامی و… پاسخگوی نیازها در تمامی زمینه ها خواهد بود و دست بکاری خواهد زد که غصه سر آید …

 در این وادی باید اشاره نمود: بکار بردن «عناوین سازمانی جبهه» بدون اخذ رای و تایید اکثریت «طبق اصول تحزب» عملی سازنده نیست، و نظریات، منطقا بایستی بنام فرد منعکس شود، این روش ناشی از کم توجهی به ضرورت اتکاء به مصالح بلند مدت کشور میباشد.

رویه های موردی «با همه ایراد درون سازمانی» رفع شدنی بوده و نبایستی مستمسک تضعیف این سازمان پویا و مقبول همگان قرار گیرد.

 که: موجیم که آسودگی ما عدم ماست / ما زنده از آنیم که آرام نداریم


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.