یازدهمین تجمع کارگران قند اهواز در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۶ ماهه خود

سه شنبه, 8ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

kargaran-karun-ghand-ahwaz

کارگران بارها در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی همانند استانداری خوزستان و اداره کل صنعت و معدن و تجارت تجمع کرده‌اند اما به هیچ یک از این تجمعات پاسخ قاطعی از سوی مسئولان داده نشده است.

۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، صبح امروز (هشتم اسفند) برای یازدهمین بار طی سال جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۶ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، حسن لویلی، نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته است، گفت: ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۶ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق دریافت نکرده‌اند.
او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفی‌مان انجام داده‌ایم، اما متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.
این فعال کارگری در این زمینه اضافه کرد: کارگران بارها در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی همانند استانداری خوزستان و اداره کل صنعت و معدن و تجارت تجمع کرده‌اند اما به هیچ یک از این تجمعات پاسخ قاطعی از سوی مسئولان داده نشده است.

نماینده حقوقی کارگران قند اهواز ادامه داد: مشکلات کارگران کارخانه تصفیه قند اهواز به سبب افزایش مشکلات مالی کارخانه که با واگذاری کارخانه به بانک‌های ملی و ملت در سال ۸۷ شروع شد و در این جریان تعدادی از کارگران آن نیز اخراج شدند.

لویلی درادامه با تشریح مشکلات کارخانه اضافه کرد: مالکیت این کارخانه بر عهده بانک ملی و ملت بود که با افزایش مشکلات این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد. اما چندی پس از معرفی و استقرار مدیر عامل جدید کارخانه از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور، روند بازسازی و فعالیت مجدد کارخانه متوقف شد.

او با اشاره به اینکه این کارخانه چند مصوبه هیئت دولت و ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع را دارا است ادامه داد: کارخانه قند اهواز با ظرفیتی بالغ بر تولید ۲۵۰ تن قند و شکر در روز چهار سالی است که تعطیل و تولید آن متوقف شده است.

این فعال کارگری افزود: در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت به خوزستان، هیات دولت مصوب کرد که کارخانه قند اهواز از مالکیت بانک ملی و بانک ملت خارج و به قیمت دفتری به وزارت صنایع و معادن واگذار شود، اما بعد از مدتی، به تشخیص وزارت صنایع و معادن، انتقال کارخانه به دولت مغایر قانون تشخیص داده شد و وزارت صنایع و معادن با استناد به همین مساله بازسازی کارخانه را تعلیق کرد.

او افزود: متاسفانه بانک‌های ملی و ملت نیز بعنوان مالکین قبلی کارخانه، با استناد به مصوبه دولت مبنی بر فروش کارخانه به وزارت صنایع و معادن از پیگیری امور کارخانه سرباز زدند که همین مساله تا امروز ادامه داشته و کارخانه در وضعیت تعطیلی کامل قرار دارد و هیچکدام از طرفین، مسئولیتی در قبال این کارخانه برعهده نمی‌گیرند.

نماینده کارگران قند اهواز یاد آور شد: با پیگیری‌های انجام شده، بانک‌های ملی و ملت حاضر نیستند مسئولیت کارخانه را برعهده بگیرند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، با استناد به غیرقانونی بودن مصوبه دولت، روند بازسازی و راه اندازی مجدد کارخانه را متوقف کرده، که این مساله مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که هم اکنون در حالت تعطیل کامل به سر می‌برد، با ایجاد بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و اشتغال ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم یکی از کارخانه‌های مهم و استراتژیک اهواز محسوب می‌شود که به دلیل تعطیلی این واحد تولیدی، اشتغال مردم منطقه تهدید شده است.
گفتنی است تجمع این کارگران تا لحظه ارسال این خبر همچنان ادامه دارد و تا کنون هیچ مسئولی از استانداری خوزستان در جمع کارگران حاضر نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.