سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: کی میخواهید فریاد اعتراض مردم را بشنوید؟

دوشنبه, 24ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

کی میخواهید فریاد اعتراض مردم را بشنوید؟

آنچه که سران نظام و بویژه آیت الله خامنه ای و یارانش سالهاست میشنوند ولی به ناشنیده گرفتن آن عادت کرده اند، فقط اعتراض نیست بلکه آشکار شدن ناشکیبائی ملتی است که جان به لبش رسیده است. کاسه صبر مردم مدتهاست که لبریز شده و همه در انتظار لحظه ای دقیقه شماری میکنند که یک شورش عمومی طومار این حکومت متحجر و فاسد را در هم بپیچد.

خشم و نفرت مردم از حاکمیت جمهوری اسلامی بویژه آیت الله خامنه ای از حد گذشته است. مردم میگویند: گیریم روز اول ماه مه کارگرانی را که ماههاست حقوق خود را دریافت نکرده اند، سرکوب کردید، گیریم اعتراض کشاورزانی را که بعلت فقدان آب دست به اعتراض زده اند با ارعاب و بازداشت خاموش کردید، ضمن حرکت سراسری معلمان کشور رهبران صنفی ایشان را بازداشت و با دستبند و پا بند روانه زندان کردید، با خشم پدران ومادران آن شانزده میلیون دانش آموزی که خواستی جز تامین آینده ای بهتر برای فرزندانشان ندارند، چه خواهید کرد؟ با بازاریانی که اعتصاب کرده اند، و با آن ۴۲ درصد دانشجوی فارغ التحصیلی که به صف ملیونها بیکار و گرسنه کشور پیوسته اند، چه خواهید کرد؟ فرض بر این که همه صداهای اعتراضی را خاموش کردید، با زمزمه ای که در بین مدیران و مسئولان میانه نظام در مورد فروپاشی عنقریب حکومت میشود چه خواهید کرد؟ هرکس نداند این مدیران برخوردار از حقوقهای نجومی بهتر از هرکس میدانند که چگونه برادران پاسدار قاچاقچی و جناحها و نهادهای وابسته به بیت ته مانده دلارهائی را که تنها ذخیره کشور محسوب میشود «برای روز مبادا» به خارج میفرستند و سرنوشت آنها مانند اختلاسها و دزدیهائی که بابک زنجانیها، خاوری ها و دیگران کرده اند، این خواهد بود که هیچگاه به کشور باز نمیگردند.

مردم و بویژه اقشار میانی و فرودست با جهش قیمت دلار به هشت هزار تومان و کاهش ارزش پول ملی، قدرت خریدشان بهمین نسبت کمتر شده و گرانی و تورمی را که مدتهاست در کشور حاکم است، شدیدتر از پیش لمس میکنند.

همزمان رئیس جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام «نوید» میدهد، تحریمهای شدید تری در راه است تا حکومت جمهوری اسلامی نتواند با صدور نفت به مداخلات خود در امور سوریه، لبنان، عراق و یمن همچنان ادامه دهد. بعد از خروج آمریکا از برجام هواپیماهای اسرائیل به پایگاههای سپاه پاسداران در سوریه حمله ور شده طی چند ساعت همه تجهیزاتی که با میلیاردها دلار از سرمایه ملی ایران تامین شده بود را ویران میکنند. مردم ایران آیت الله خامنه ای را مسئول اصلی سیاست خارجی حکومت میدانند و وی را عامل و محرک دخالتهای جمهوری اسلامی در خاورمیانه میشناسند. آیت الله خامنه ای با در پیش گرفتن سیاست «صدور انقلاب» که تا کنون جز ویرانی و جنگ ثمره ای ببار نیاورده چنان هزینه ای را به ملت تحمیل کرده که در تاریخ ایران سابقه نداشته است. وی هنوز هم دست بردار نیست با آن لبخند مغرورانه همچنان برادامه حضور در سوریه و کمک به حزب الله، حماس و دخالت در کشور عراق پافشاری میکند. آیا سی سال سیاست نرمش قهرمانانه و سر کشیدن جام زهر کافی نیست؟

آیا نباید وی و دستگاه عریض و طویل مافیائی که براه انداخته بعد از اینهمه فاجعه ای که ببار آورده است از کودکان خراسانی، بلوچ و اصفهانی که آب نوشیدنی نیز ندارند، کمی خجالت بکشد و احساس شرم کند؟

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بار دیگر با اعلام پشتیبانی از معترضانی که در همه اقشار و طبقات در سراسر کشور بپا خاسته اند، خود را برای شرایط فاجعه باری آماده میسازد که در انتظار میهن ماست. با فرو پاشی نظام جمهوری اسلامی که هیچکس قادر به جلوگیری از آن نیست، اگرنیروهای ملی و آزادیخواه آمادگی های لازم را نداشته باشند، این فرو پاشی میتواند به بازگشت مجدد استبداد در قالبی دیگر منجر شود. ما برای مقابله با این خطر همه سازمانها و گروههای ملی، جمهوریخواه و مصدقی را فرا میخوانیم تا همگی مشترکا با جامعه مدنی در مورد پر کردن خلا قدرت در صورت فروپاشی نظام به مشورت و تبادل نظر بپردازند. ما بر این باوریم که ضامن حفظ و بقاء کشور در نظر گرفتن دولت موقتی است که از حمایت اکثریت مردمان آگاه و وطن دوست ما برخوردار باشد. زیرا معتقدیم باید یک ائتلاف ملی و گسترده از نیروهای آزادیخواه بتواند خلا قدرت را در صورت پیدایش آن به سرعت پر کند تا با فروپاشی جمهوری اسلامی به موجودیت کشور صدمه ای وارد نشود.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ برابر ۱۴ مه ۲۰۱۸
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.