جعفر اقدامی با پایان مرخصی به زندان بازگشت

جمعه, 28ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

شاهین (جعفر) اقدامی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه به مرخصی چند روزه اعزام شد، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با پایان دوران مرخصی به زندان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر (شاهین) اقدامی، زندانی سیاسی که در نهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود، امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با پایان دوران مرخصی خود را به زندان رجایی شهر معرفی کرد.

این زندانی پیشتر در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به مرخصی چند روزه اعزام شده بود.

لازم به یادآوری است آقای اقدامی پیش از این به دلیل مشارکت در اعتراض به مسئولان زندان و همراهی با اعتصاب غذای جمعی که در واکنش به شرایط غیرانسانی زندان رجایی شهر کرج در مرداد ماه سال گذشته انجام داده بود، با دخالت مسئولان امنیتی از امکان اعزام به مرخصی محروم مانده بود.

جعفر اقدامی آخرین بار در هشتم شهریور ماه ۱۳۸۷ و در حالی که تنها چهار ماه از آزادی اش می‌گذشت، پس از شرکت در مراسم سالگرد قربانیان دهه شصت در خاوران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۵ سال زندان محکوم شد و این حکم پس از اعتراض دادستانی در مرحله‌ی تجدید نظر به ۱۰ سال افزایش یافت.
این زندانی سیاسی پس از حدود دو سال از بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر کرج و همراه با سایر زندانیان سیاسی به سالن ۱۲ این زندان انتقال یافت.

جعفر اقدامی پیش از این نیز در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۰ بازداشت و زندانی شده بود، در تیرماه ۱۳۷۸ و همزمان با اعتراضات کوی دانشگاه، وی از سوی نیروهای لباس شخصی دستگیر و به زیرزمین ساختمان ژاندارمری الغدیر (نام قدیم مرکز) منتقل شد و پس از یک ماه با تودیع کفالت آزاد شد.

وی در سال ۱۳۸۰ نیز به دلیل فعالیت‌هایش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم شد و پس از پایان دوران حبس در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ آزاد شده بود.

جعفر اقدامی هم اینک، در نهمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود. قرار است او مردادماه امسال با پایان دوره حبس آزاد شود.

جعفر (شاهین) اقدامی به تازگی در ۱۸ فروردین سال جاری طی نامه ای در حمایت از زنان و جنبش “نه به حجاب اجباری” نامه‌ای سرگشاده نوشت و در آن گفته بود: “کمپین نه به حجاب اجباری که در ذیل جنبش رهایی بخش زنان از ستم و تبعیض قرار دارد، پویشی است قابل احترام و قابل تحسین که توانست بار دیگر ماهیت سرکوبگر استبداد مذهبی علیه زنان را در داخل و خارج ایران افشا کند”. وی همچنین از مجامع بین‌المللی حقوق بشر درخواست کرده بود تا علیه سرکوب و خشونت سازمان‌یافته و سیستماتیک زنان در ایران اقداماتی قاطع و فوری به عمل آورد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.