جبهه ملی ایران: سالروز تولد دکتر محمد مصدق را گرامی می داریم

جمعه, 28ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

سالروز تولد دکتر محمد مصدق را گرامی می داریم

تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین نام بزرگانی را در خود حفظ کرده است که در کارنامه اعمال، رفتار و گفتارشان همه پاکی و پاکدستی و صداقت به ثبت رسیده است. دکتر محمد مصدق از جمله معدود شخصیت های معاصر ایران است که نام و آوازه اش نه در این کشور بلکه در جهان قرین مفاهیم ارزشمندی چون آزادی خواهی، استقلال و عدالت طلبی است. شخصیت والایی که در طول عمر شریفش جز خدمت به منافع ملی گام بر نداشت و نتایج خدمات او برای همیشه در تاریخ به نیکی یاد می شود.

دکتر محمد مصدق نخست وزیرملی و محبوب ایران دارای شخصیتی ارزشمند و اثر گذار بود. از مهمترین ویژگی های دکتر مصدق پیگیری و تلاش در جهت استقلال و آزادی و رفع سلطه بیگانه از این کشور بود. وی نه در کلام بلکه در عمل اعتقادی راسخ به دموکراسی و آزادی داشت و هیچ گاه شخصیتی تک بعدی نبود و به شیوه ی همه جانبه با مسائل روبرو می شد. مبارزات این مرد بزرگ بر ضد استعمار در کنار مبارزه با استبداد دوش به دوش هم بود . نگرش وی به دموکراسی وعدالت اجتماعی و تلاش برای اجرای آن در تاریخ ایران زمین کم سابقه بوده است. او به خاطر آزادی، استقلال را قربانی نمی کرد و به خاطر استقلال نیز آزادی های اساسی جامعه را از بین نمی برد.

حاکمیت را از آن مردم می دانست و همواره اعلام می داشت که ایرانی باید جامعه خودش را، خودش اداره کند.

پاک دستی او و همراهانش مثال زدنی است و هیچگاه حتی مخالفانش نقطه ضعف مالی از او و وزیرانش نیافتند. پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و محاکمه توسط کودتاچیان و حصر خانگی، مستبدان زمان نتوانستند اراده این بزرگ مرد را درهم شکنند.

با نگاهی کوتاه به وضعیت و شرایط روز ایران و نیازمندی به خرد و اندیشه در حل مشکلات و معضلات، عدم حضور شخصیت هایی شبیه به دکتر مصدق نمایان است. هرچند دکتر مصدق حضور ندارد اما اندیشه ها و دیدگاه ها و آموزه های این فرد برجسته تاریخ معاصر؛ در جریان ملی ایرانی زنده است. جبهه ملی ایران نام و یاد دکتر محمد مصدق را گرامی میدارد و سالروز تولد ایشان را به ملت ارجمند ایران تبریک میگوید.

امید است که به زودی بتوان در مراسمی شایسته از این شخصیت بزرگ تجلیل کرد و امکان حضور در آرامگاه وی و ادای احترام به ایشان فراهم گردد.

تهران – جبهه ملی ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

http://jebhemeliiran.org/?p=1407

روابط عمومی جبهه ملی ایران
تهران – ایران

http://jebhemeliiran.org


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.