جلسه رسیدگی به وضعیت دانش آموزان شین آباد با فشار برخی نهادها لغو شد

شنبه, 29ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به آخرین وضعیت دانش آموزان شین آبادی که قرار بود امروز در شهر پیرانشهر برگزار شود، با فشار برخی نهادها لغو شد. چهار فعال مدنی که راهی این نشست بودند نیز توسط نیروهای انتظامی بصورت موقت متوقف شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، خودرو حامل فعالان مدنی که قرار بود امروز در جلسه رسیدگی به آخرین وضعیت دانش آموزان شین آباد شرکت کنند در ورودی شهر پیرانشهر توسط نیروهای لباس شخصی متوقف شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقایان حسین احمدی نیاز وکیل دانش آموزان شین آباد، اجلال قوامی فعال حقوق بشر، باسط شیخ احمدی و ئامانج محمدپور از فعالان مدنی قرار بود امروز در جلسه رسیدگی به آخرین وضعیت دانش آموزان شین آباد شرکت کنند، اما خودرویی که حامل این افراد بود در ورودی شهر پیرانشهر توسط نیروهای لباس شخصی متوقف شد و به مدت یک ساعت در خصوص حضورشان در این شهر بازجویی شدند”.

این منبع افزود: “ضمن بازجویی از این افراد که عازم جلسه رسیدگی به وضعیت دانش آموزان شین آبادی بودند تلفن همراه آنان نیز تا اتمام بازجویی توقیف شد. علاوه بر اینکه از برگزاری این مراسم نیز جلوگیری به عمل آمد”.

دانش آموزان شین آبادی

به گفته این منبع آگاه: “این مراسم قرار بود در خصوص آخرین وضعیت دانش آموزان شین آبادی که چندسال پیش دچار سانحه آتش سوزی شدند در پیرانشهر برگزارشود که با فشار برخی نهادها در لحظات آخر لغو شد، توضیح خاصی در مورد دلایل لغو این برنامه به برگزار کنندگان آن ارائه نشد”.

لازم به اشاره است که پیشتر حسین احمدی نیاز وکیل مدافع دختران شین آباد از شکایت مجدد برای پیگیری هزینه های درمان موکلانش خبر داده بود.

وکیل مدافع دختران شین آباد گفته بود که شش سال از آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی شین آباد در پیرانشهر می گذرد و دختران مصدوم این مدرسه تاکنون بالغ بر سیصد بار تحت عمل جراحی قرار گرفته اند که این تیغ جراحی پیکرهای نحیف آنان را دچار صدمات جبران ناپذیری کرده است.

گفتنی است که چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش سوزی شد که بر اثر این حادثه، حدود ۳۰ دختر دبستانی دچار آتش سوزی شدید شدند و دو نفر از آنان نیز جان خود را از دست دادند.

شهرستان پیرانشهر یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.