دلیل اعتراضات شاهرود چیست؟

یکشنبه, 30ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

اهالی شاهرود در سومین روز از آغاز اعتراضات به انتقال “اداره کل راه” به شهر سمنان در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند. مشکلات معشیتی در ماه‌های اخیر در برخی نقاط ایران باعث به‌وجود آمدن اعتراضات خیابانی شده است.

بنا بر گزارش‌ها برخی اهالی شهر شاهرود در سومین روز از آغاز اعتراضات به انتقال “اداره کل راه” به شهر سمنان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در خیابان‌های این شهر حضور یافتند.

معترضان معتقدند انتقال اداره کل راه از شهر شاهرود به سمنان، باعث از بین‌ رفتن صدها شغل در این شهر می‌شود.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز شنبه ۲۹ اردیبهشت برخی از بازاریان شهر شاهرود نیز با بستن مغازه‌ها به معترضان پیوسته‌اند.

در روز اول اعتراضات در ۲۷ اردیبهشت نیز کارمندان اداره راه شاهرود در اعتراض به انتقال این اداره به سمنان سر کار خود حاضر نشدند.

به گزارش خبرگزاری “ایلنا” احمد همتی نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی گفته در سال ۹۰، وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شد و به وزارت راه و شهرسازی تبدیل شد.

او گفته این “ادغام در همه استان‌ها اجرا شد به جز استان سمنان که به دلیل یکسری قانون‌شکنی مانع این ادغام شدند.”

این نماینده مجلس گفته “برای پایان دادن به تنش‌ها در شاهرود، قرار شده ساختمان راه و شهرسازی در سمنان باشد و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دو بخش باشد، که راهداری آن در شاهرود و حمل و نقل جاده آن در سمنان واقع باشد.”

پیش از این موضوع نیز برخی اهالی شاهرود به این دلیل ‌که شهر سمنان با جمعیتی کمتر از شاهرود مرکز استان است، اعتراض داشته‌اند.

اختلاف ساکنان سمنان و شاهرود تنها بر سر این اداره نیست. هر دو طرف معتقدند اداره‌های کل شهر مقابل باید به شهر خودشان منتقل شود.

مشکلات معیشتی در ماه‌های اخیر در برخی نقاط ایران باعث به‌وجود آمدن اعتراضات خیابانی شده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.