بر سر دوراهی

دوشنبه, 31ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

kamran

رامین کامران

روزها میگذرد و دیپلماتهای جمهوری اسلامی دلخوش به جولان دادن در اروپا هستند و کوبیدن آب در هاون. همزمان، همدستان اصلاح طلبشان هم در تهران مشغول یاوه پراکنی و آشوب کردن اذهان مردمند.

گذشته از این سر و صداهایی که از هر طرف بلند است و کمکی نه به روشن شدن اوضاع میکند و نه به روشن کردن افکار عمومی، نظام اسلامی بر سر دوراهی قرار دارد. دو گزینه بسیار روشن و ساده است و نظام خواه ناخواه باید به یکی از این راهها برود.

در موقعیت فعلی که فشار بین المللی به حداکثر رسیده است، نظام نه برابر خواست مردم میتواند مقاومت کن و نه باجگیری خارجی. باید در یکی از این دو جبهه عقب بنشیند تا بتواند در آن دیگری دوام بیاورد. انتخاب اجتناب ناپذیر است و اولیای نظام باید روشن کنند که در نهایت کدام شق را خواهند پذیرفت، مایلند در برابر ملت مقاومت کنند تا نظام آسیب نبیند یا اینکه در برابر خارجی بایستند و جلوی آسیب به کشور را بگیرند.

اینها نظام را با اسلام یکی میانگارند و مقاومت در برابر خواست مردم را دفاع از اسلام میشمرند. خیال میکنند که نظام را میتوانند به رغم مملکت حفظ کنند. مگر تا به حال نکرده اند؟ خوب این دفعه هم روی دفعات قبل. غافل از اینکه آن بازی تمام شده و دورشان سر آمده است. امتیاز را یا باید به خارج بدهند و یا به داخل.

شاید تصور میکنند که امتیاز دادن به خارجی به هر صورت فرصتی فراهم خواهد آورد و از این ستون به آن ستون فرج است. در صورتیکه به مرور خلع سلاح خواهند شد و وقتی به  اندازۀ کافی ضعیف شدند، حملۀ خارجی، هم نظامشان را از میان خواهد برداشت و هم ایران را ویران و ای بسا تجزیه، خواهد کرد.

در ایران نه خبری از رفاه هست و نه آزادی. دولت به هیچوجه قادر به فراهم آوردن اولی نیست، ولی دومی را میتواند و باید بدهد. حتماً تصور میکنید که اگر آزادی بدهیم که از ما چیزی نخواهد ماند. راست میگویید، اگر هم نه آناً، به مرور بساطتان جمع خواهد شد. بساط شما جمع خواهد شد، ولی مملکت بر جا خواهد ماند.

تصمیمگیری برای سرنوشت خودتان دیگر در ید اختیار شما نیست، ولی آنچه میکنید بر سرنوشت ایران تأثیر اساسی خواهد داشت. ملت به اندازۀ کافی شهید داده، اینبار نوبت شهید شدن نظام است. کفنش را آماده کنید.

تا اینجا که معلوم است ـ در عین دل دادن به عقب نشینی ـ تمایل غالب به انتخاب نکردن است، به این خیال که حال ببینیم چه پیش خواهد آمد… بدانید که برنگزیدن، بدترین گزینه است. وقتی دل به جریان حوادث سپردید، همین جریان شما را با خود خواهد برد. خودتان رفتنی هستید، ایران را با خود به نابودی نکشید.

۲۰ مه ۲۰۱۸

rkamrane@yahoo.com

از: ایران لیبرال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.