تذکر ۲۶ نماینده مجلس به روحانی به دلیل بی‌توجهی به اعتراض‌های مناطق مرزی کردنشین و بلوچ

دوشنبه, 31ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

جمعی از نمایندگان مناطق مرزی کردنشین و نمایندگان بلوچ به دلیل آنچه که بی توجهی دولت به اعتراض‌های اخیر مردم مناطق مرزی خواندند، به وزیر کشور و رئیس جمهوری ایران تذکر دادند.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، دلیل تذکر ۲۷ نماینده مجلس به وزیرکشور و رئیس‌جمهوری در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، «بی‌اهمیتی به اعتراضات گسترده مردم شهرستان‌های کردنشین و بلوچ در رابطه با تعطیلی مبادلات مرزی غرب و شرق کشور» عنوان شده است.

محدودیت‌های اعمال شده دولت بر مبادلات و کسب و کار بازارچه‌های مرزی با آغاز سال جدید، موجب افزایش هزینه این مبادلات و بیکار شدن برخی از فعالان در این بخش شده است.

در پی اعمال این محدودیت‌ها، بازاریان و کارگران شاغل در بازارچه های مرزی برخی از شهرهای کردنشین در غرب ایران اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند. این شاغلان بازارچه‌های مرز در چندین نوبت در اعتراض نمادین به مشکلات کسب و کار خود سفره خالی پهن کردند.

متعرضان خواستار باز شدن گذرگاه‌های مرزی و کولبری شده و به افزایش تعرفه‌ها و هزینه‌ها از جمله اجاره مغازه و کرایه حمل و نقل اعتراض کردند.

با این حال، آنگونه که نمایندگان شهرهای مرزی غرب و شرق ایران اعلام کردند دولت به خواسته‌های شاغلان بازارچه های مرزی توجه نکرده است؛ از این رو ۲۶ نماینده به وزیر کشور و رئیس جمهوری تذکر داده‌اند.

در ماه‌های اخیر مشکلات مناطق تجاری مرزی در غرب کشور موجب اعتراضات بسیاری شده است و تیراندازی نیروهای انتظامی به کولبران تعدادی کشته و زخمی به همراه داشته است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.