افراد مسلح در زاهدان خانواده کارمند نیروی انتظامی را به گلوله بستند

چهارشنبه, 2ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

افراد مسلح ناشناس با ورود به منزل یکی از کارکنان پلیس در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، اعضای خانواده او را به گلوله بستند.

رسانه ‌های ایران می‌گویند در جریان این تیراندازی که دوشنبه شب صورت گرفته، دو نفر کشته و یک نفر به شدت زخمی شده است.

تاکنون هیچ فردی یا گروهی مسئولیت این تیراندازی را به عهده نگرفته است.

سرهنگ رضا عامری، معاون فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان وقوع تیراندازی را تایید کرده و به خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا – گفته است که ماموران در حال تلاش برای شناسایی ضاربان هستند.

استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است. شهرهای مختلف این استان سال‌هاست که صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر با دولت و نیروی انتظامی و همچنین شاهد مواردی از بمب گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگانگیری بوده که برخی از آنها ظاهرا با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است.

سیستان و بلوچستان یکی از استان کمتر توسعه‌ یافته ایران است و بیشترین درصد بی‌سوادی را در کل کشور دارد. مقام های محلی می گویند که بسیاری از روستاهای استان مدرسه هم ندارند و کودکان برای رفتن به مدرسه باید کیلومترها پیاده بروند.

درباره وضعیت رفاهی این استان هم یکی از نمایندگان مجلس از این استان گفته است که بیش از ۷۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

در سال‌های اخیر، خشکسالی و ریزگرد هم بر مشکلات منطقه افزوده و در ماه‌هایی از سال وضعیت شهرهای استان سیستان و بلوچستان را بحرانی می‌کند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.