کارگر شهرداری آبادان که خودسوزی کرده بود، جان باخت

سه شنبه, 8ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

یکی از تجمعات کارگران مقابل شهرداری آبادان

«زامل آذربایجان» کارگر شهرداری آبادان، که در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی در مقابل شهرداری این شهر اقدام به خودسوزی کرده بود درگذشت.

این کارگر شهرداری روز عصر روز ۳۱ اردیبهشت دست به خودسوزی زد که به همراه یکی دیگر از همکارانش که برای نجات جان او اقدام کرده و دچار سوختگی شده بود، از همان موقع پیش به بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز منتقل شده بودند.

ایلنا خبرگزاری کار ایران به نقل از یکی از همکاران این کارگر نوشته است پس از حادثه دردناکی که برای دو نفر از همکاران‌شان رخ داد و در نهایت منجر به مرگ یکی از آنها شد، کارفرما همه مطالبات مزدی کارگران شهرداری آبادان را یکجا پرداخت کرد‌ه‌است.

مطالبات چندین ماهه مزدی و مشکلات معیشتی کارگران در ماههای اخیر منجر به اعتراض‌ها و اعتصاب‌های پیاپی در مناطق مختلف ایران شده است.

از جمله آخرین اعتراض‌های صنفی، حرکت کارگران کارخانه هپکو اراک بود که موجب تغییر مدیریت کارخانه از سوی دولت شد؛ با این حال، ۱۰ نفر از کارگران معترض نیز به مراجع قضایی احضار شدند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در یکسال گذشته حدود شش هزار تجمع کارگری برگزار شده که بیشتر در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق، اخراج گروهی، بلاتکلیفی پس از واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی و پایین بودن دستمزدها صورت گرفته است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.