تجمع کشاورزان خوزستانی در اعتراض به ممنوعیت کشت

چهارشنبه, 9ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

با ادامه مشکلات کشاورزان خوزستان، امروز تجمعی ازسوی کشاورزان در مقابل سازمان آب و برق و سپس استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز ( نهم خرداد) تجمعی از سوی کشاورزان خوزستانی در اعتراض به ممنوعیت کشت تابستانه در مقابل سازمان آب و برق و سپس استانداری خوزستان در شهر اهواز برگزار شد.

محمد سواری (رئیس انجمن برنج استان خوزستان) یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: امروز کشاورزان –عمدتا از اهالی شوش و دزفول- در مقابل سازمان آب و برق استان خوزستان تجمعی در اعتراض به ممنوعیت‌های اعلام‌شده برای استفاده از آب برای کشت‌شان تجمعی برگزار کردند.

وی افزود: ما با محدودیت موافقیم و می‌گوییم هم کشت ما محدود شود هم کشت محصولات دیگر. اما از آنجا که کشت نیشکر وابسته به بخش دولتی است برای آن محدودیتی گذاشته نمی‌شود اما برای کشت‌های مردمی که به جایی وابستگی ندارند و خودگردان هستند، ممنوعیت اعمال می‌شود. این مساله موجب رنج و آزار کشاورزان می‌شود.

سواری گفت: کشاورز می‌بیند که آب مورد نیازش سهم صنعت و کشت دولتی می‌شود اما نه فقط برنج‌کار، بلکه کشاورزانی که به جایی وابستگی ندارند باید با ممنوعیت برداشت آب مواجه باشند.

رئیس انجمن برنج خوزستان اظهار داشت: در پایان این تجمع، یکی از مسئولان سازمان آب و برق به میان تجمع‌کنندگان آمد و تنها پاسخی که برای ما داشت این بود که آبی برای کشاورزی موجود نیست. بعد از تجمع امروز، قرار شد روز شنبه جلسه‌ای با مسئولان مرتبط به امور آب داشته باشیم تا به هر حال چاره‌ای برای این مشکل بیابیم. اما متاسفانه این تاخیرها، موجب از دست رفتن زمان می‌شود چراکه تا شش روز دیگر کشت شروع می‌شود و فرصت بسیار کمی برای کشاورزان باقی مانده است.

گفتنی است کشاورزان جهت پیگیری مطالبات و اعتراضاتشان بعد از سازمان آب و برق، به مقابل استانداری خوزستان رفتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.