مرگ یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی

پنجشنبه, 10ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

شب گذشته، رامین دوکله، زندانی محبوس در بند ۱ زندان مرکزی زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته ۹ خرداد ۱۳۹۷ یک زندانی محبوس در بند ۱ زندان مرکزی زاهدان به نام رامین دوکله، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی رامین دوکله، ۲۱ ساله، اهل زابل توسط هرانا احراز شده است.

این زندانی از ۲۰ روز پیش با اتهام “سرقت” به طور موقت در زندان مرکزی زاهدان در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر در گفت‌وگو با هرانا گفت که دیشب در بند یک زندان مرکزی زاهدان یک زندانی به نام “رامین دوکله” که از ۲۰ روز پیش به اتهام سرقت، به طور موقت در بند یک زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شد و هنوز حکمی برایش صادر نشده بود فوت کرد. این زندانی بیرون از زندان اعتیاد داشته و داخل زندان به وضعیتش رسیدگی نشد و بدون اینکه دارویی به او بدهند اقدام به ترک کرد. در این بیست روز به خاطر اینکه دارویی به او ندادند درد زیادی کشید و در نهایت ساعت ۹ و نیم شب چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ در بند یک فوت کرد و پس از آن به بهداری و سپس به بیرون از زندان منتقل شد.
هرانا پیش‌تر نیز در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۷ از مرگ یک زندانی در بند ۵ این زندان که به دلیل عدم دریافت خدمات درمانی مناسب جان خود را از دست داد، خبر داده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی تحت عنوان مشکلات مضاعف زندانیان زاهدان گفته بود که عدم رسیدگی پزشکی از مشکلات دیرپای این زندانیان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.