اولیای شاکی: آزار جنسی را مطرح کردیم گفتند سکوت کنید

شنبه, 12ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن


یکی از اولیای شاکی پرونده تعرض جنسی به جمعی از دانش‌آموزان یک مدرسه ‌پسرانه‌ در منطقه ۲ تهران گفته است، اگر هیأت امنای این مدرسه بخواهد پرونده را تغییر دهد، اولیا “اسناد موجود را افشا” خواهند کرد.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، قضات ویژه را مسئول رسیدگی به پرونده تعرض جنسی به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه مرزداران تهران، واقع در منطقه ۲ کرده است. به گزارش تسنیم، او از شکایت ۱۵ نفر از اولیا خبر داده و گفته است، امکان دارد باز هم بر تعداد شاکیان اضافه شود. به گفته او، این پرونده یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد.

پیش از این در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر این که متهم که ناظم مدرسه بوده خویشاوند “یکی از روحانیون سرشناس” است. اسماعیلی این خبر را تکذیب کرد و گفت: «تا جایی که مستندات پرونده را دیدم، هیچ وابستگی بین متهم این پرونده و افراد شاخص کشور وجود دارد.»

او همچنین گفت، تا کنون تنها اولیای مدرسه شکایت کرده‌اند و آموزش و پرورش شکایتی نسبت به آنچه در فضای آموزشی کشور انجام شده ارائه نکرده است.

“آموزش و پرورش توضیح دهد چرا کوتاهی کرده است”

یکی از اولیای شاکی در گفت‌وگو با روزنامه ایران گفته است، علاوه بر این که باید به اعمال ناظم رسیدگی شود اداره آموزش و پرورش هم باید علت کوتاهی خود را توضیح دهد.

او در این گفت‌وگو که شنبه ۱۲ خرداد (۲ مه) منتشر شده است گفت: «اواخر اردیبهشت ما موضوع را با مسئولان آموزش و پرورش مطرح کردیم اما آن‌ها به ما گفتند که سکوت کنید، خودمان موضوع را بررسی می‌کنیم. اما بررسی مسئولان به خاطر نفوذ هیأت امنای مدرسه روی آن‌ها محدود شده بود و در نتیجه ما مجبور شدیم موضوع را رسانه‌ای کنیم.»

او با اشاره به این که چند تن از اولیا “فیلم‌های بسیاری از اعترافات ناظم مدرسه دارند” تهدید کرد: «اگر هیأت امنا بخواهد روند پرونده را به نفع خود تغییر دهد ما اسناد دیگری داریم و البته به آموزش و پرورش هم داده‌ایم که آن‌ها را افشا می‌کنیم.»

او افزود: «متأسفانه در این مدرسه این‌طور که پسرم اعلام کرده بود آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود داشت که بچه‌های ما مستقیم در معرض خطر بودند و مدیر هم به گونه‌ای چشمش را روی این موضوعات بسته بود.»

او همچنین گفت که ناظم مدرسه چند بار فرزندانشان را به استخر برده و در آنجا هم مورد اذیت و آزار قرار داده بود: «ما از این استخر هم شکایت کردیم و پلیس امنیت وارد عمل شده تا به موضوع رسیدگی کند. علاوه بر استخر ما متوجه شدیم چندین بار اردو به باغ‌های کردان هم داشته‌اند و در آنجا مشروبات الکلی بین دانش‌آموزان توزیع کرده است.»

خبر آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان توسط ناظم یک مدرسه غیر انتفاعی مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ تهران چند روزی است که رسانه‌ای شده است. پدر یکی از دانش‌آموزان آزاردیده پیش از این به خبرآنلاین گفته بود، ناظم مدرسه نزد پلیس اقرار کرده که “با پخش تصاویر مستهجن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیر اخلاقی می‌کرده است.”

والدین دانش‌آموزان از آسیب‌های روحی و روانی به فرزندانشان سخن گفته‌اند. علاوه بر آن رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران می‌گوید، خود والدین هم به نوعی آسیب دیده و اعتمادشان را به این مدرسه از دست داده‌اند.

حسن موسوی چلک گفته است، انجمن مددکاری اجتماعی ایران آماده ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی به خانواده‌های دانش‌آموزان آزاردیده است. او از خانواد‌ه‌هایی که اعتماد خود را از دست داده‌اند خواست که این بی‌اعتمادی را به فرزندان خود اشاعه ندهند، آن‌ها را بیش از حد کنترل نکرده و “سین جیم” نکنند چرا که باعث آزار فرزندانشان خواهد شد.

در پی تأیید این خبر توسط مسئولان آموزش و پرورش، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی رئیس قوه قضائیه را به پیگیری پرونده و جاری کردن “حدود الهی” برای متهمان فرا خواند. دولت حسن روحانی نیز وزیر آموزش و پرورش را مأمور رسیدگی به این ماجرا کرده است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.