تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز

دوشنبه, 14ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

در پی برگزاری چهارمین روز متوالی اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز، پلیس به کارگرانی که پس از راهپیمایی در خیابانهای اهواز، مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده بودند، حمله کرد.

گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که ماموران پلیس در نزدیکی میدان فلسطین و همچنین مقابل دفتر استانداری خوزستان به کارگران حمله کردند و تعدادی را نیز زخمی کردند.

حدود چهار هزار کارگر گروه صنعتی فولاد اهواز حداقل چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و دفترچه بیمه درمانی آنها به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه از سوی کارفرما از بهمن ماه گذشته تمدید نشده است.

کارخانه ملی فولاد اهواز توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا راه اندازی شد، اما در پی اتهام فساد مالی علیه امیرمنصور آریا و برخی شرکایش، اداره این کارخانه با نظارت دستگاه قضایی به بخش خصوصی واگذار شد ولی بار دیگر مالکیت این مجموعه در اردیبهشت ماه امسال به بانک ملی بازگردانده شد.

به نوشته خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران می گویند که وعده مسئولان برای پرداخت مطالبات آنها عملی نشده و مالک یا مالکان جدید هم اقدامی برای تغییر این وضعیت انجام نداده اند.

رکود اقتصادی، ورشکستگی واحدهای تولیدی و سوءمدیریت موجب شده است که بسیاری از کارگران از دریافت حقوق و مزایای کار محروم شوند. به طوری که ​طی ماه‌های اخیر تقریبا هر روز یک یا چند تجمع اعتراضی توسط کارگران صورت گرفته است.

در هفته‌های اخیر اعتصاب کارگران هپکو اراک و رانندگان کامیون و کامیون داران نیز خبرساز شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در یکسال گذشته حدود شش هزار تجمع کارگری برگزار شده که بیشتر در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق، اخراج گروهی، بلاتکلیفی پس از واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی و پایین بودن دستمزدها صورت گرفته است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.