گزارش سی‌ان‌بی‌سی: ترامپ پس از کره شمالی حالا خواهان یک «توافق واقعی» با ایران است

پنجشنبه, 24ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

گزارشی از هالی الیات در وبسایت شبکه خبری «سی ان بی سی»

رئیس جمهوری آمریکا کوتاه زمانی پس از دیدار تاریخی اش با کیم جونگ اون در یک کنفرانس خبری گفت به زودی در پی یک «توافق واقعی» با دیگر دشمن دیرین آمریکا-ایران- خواهد بود.

پرزیدنت ترامپ پس از امضای سندی با رهبر کره شمالی که در آن بر سر عاری سازی کامل شبه جزیره کره توافق شده، گفت امیدوار است روابط با ایران با گذشت زمان بهتر شود.

دونالد ترامپ گفت: «امیدوارم در زمان مناسب پس از فعال شدن دوباره تحریم هایی که بر ایران اعمال می کنیم که بسیار سخت و آزار دهنده است، رهبران ایران برگردند تا بر سر یک توافق واقعی مذاکره کنیم، زیرا واقعا مشتاقم چنین کنم، ولی برای انجام آن هنوز خیلی زود است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده افزود کاسته شدن از اعتماد به نفس مقام های جمهوری اسلامی در منطقه ممکن است آن ها را به مذاکره بر سر توافقی دیگر با آمریکا وا دارد.

زیاد از اعلام توافق ترامپ و کیم در سنگاپور نگذشته بود که ایران به کره شمالی هشدار داد به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد نکند زیرا می تواند طی چند ساعت توافق عاری سازی هسته ای را لغو کند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: «رهبر کره شمالی با چه کسی می خواهد مذاکره کند؟ آیا این فردی که در هواپیما با یک توئیت نشست سران گروه هفت را دچار اخلال می کند، قابل اعتماد است؟»

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.